Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Da jeg ikke får foreldrepenger, så er min eneste inntekt barnetrygden på 960kr i mnd. Samboeren min jobber fulltid, og han forsørger både meg, seg selv og babyen vår. Det går ikke rundt for oss, og vi har kuttet ned på alle utgifter som vi bare kan kutte ned på. Vet at det er en egenforskyldt situasjon, men det er så kjipt akkurat nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg er så desperat at jeg sendte inn en søknad til sosialkontoret, men den ble avvist med begrunnelse at samboeren min har inntekt, og dermed skal han forsørge meg og barnet også i tillegg til seg selv. Siden vi er samboere, så går visst hans inntekt under MIN inntekt også, så jeg får ikke hjelp.. babyen er bare 2 mnd gammel, så jeg føler meg ikke klar for å begynne å arbeide, selv om det kanskje er det jeg må. Råd? Er det slik at sosialkontoret ikke kan hjelpe meg, eller har jeg bare truffet på en "vanskelig" saksbehandler? Leser jo så mange "skrekkhistorier" her inne om NAV-ansatte..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Hvorfor får du ikke foreldrepenger? Og fikk du ikke engangsstønad?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Du har jo fått engangsstønad. Og du kan vel begynne å jobbe hver 3 helg for eksempel. Det gjør jeg selv om jeg er i perm.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Muligens du kunne starte med en helgejobb, feks 2 vakter på bensinstasjon 2.hver helg eller noe. Hvor gammel er du? Hva har du av utdannelse? Du er nok ikke første som har måttet ut og jobbe tidlig etter fødsel. Hva gjorde du før du fikk barn?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Du må være aktiv i din egen tråd ellers får du lite med respons.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 HI Engangsstønaden er brukt opp. Og jeg jobbet meg ikke opp til foreldrepenger.. :-(
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Hvordan har dere klart å bruke opp 34000 så fort? Du må nok ut i jobb igjen. Det klarer du fint.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 jeg fikk engangsstønaden i januar..så det er blitt brukt godt, for å si det sånn. Engangsstønaden skal vare i ca 3 mnd, jeg har fått den til å vare i ca 5. HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Eier dere? Har dere billån/studielån? Hvor mange barn?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 helgejobbing på pub! da får du tips i tillegg til lønn
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Hvordan overlevde dere før du fikk unge da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå