Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Jenta mi har hatt bleieutslett i snart 2 uker nå. Jeg vasker forsiktig med vann, tørker det og tar på sinksalve. Bytter bleie ofte. Hun bruker Libero. Har det noe for seg å bytte bleiemerke? Noen som har andre tips?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Ville skiftet bleiemerke.. ivertfall noen dagen for å prøve ) d gjorde vi ( med at pappaen kjøpte feil..hehe) og da var det borte etter noen dager ) Bruk våservietter når du skifter de har kjempebra både på butikk og apotek.. når det er utslett er det vanskelig å få vekk all bakterier med kun vann.. Om det er mulig ville eg latt stumpen luft tørke før du tar på tykt lag med sinksalve og bleie Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Vær obs på at det kan være sopp. Vi slet i 2 måneder. Lege og helsesøster så på det og. Prøvde mange salver og kjerringråd. Så sa noen det kunne være sopp. 3 dager med canesten så roet det seg. Da var hun fæl nedentil.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Har ikke fått baby ennå, men vet fra andre at Benphaten som de reklamerer for på denne siden skal være bedre en zinksalve, samt Purelan skal funke like bra på sår stump som såre brystvorter. Bytte bleie er vel en god ide, det var test av bleier i foreldre og barn nå nettopp, og billigbleiene ble testvinnere. Coop soft and dry på 1. og Landlord på 2. Dette var i vektklasse 7-16 kg, vet ikke med mindre babyer om det er samme der. Har hørt at du kan bruke føner for at babyens bak skal tørke best mulig. Du må da selvsagt ha en føner med mulighet for kaldluft :-) Om det ikke er sopp og ingen ting hjelper, kan du etter samråd med lege bruke Hydrokortisonsalve...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Har ikke prøvd det selv, men et råd jeg har fått er ihvertfall potetmel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå