Mamma til Amalie*venter nr 2 Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 har vært hos legen,i og med at jeg mangler antistoffer mot røde hunder...skulle fått mmr vaksine etter jeg fikk jentungen for tre og et halvt år siden,og trodde jeg fikk det på sykehuset,men så ble jeg usikker på om jeg i det hele tatt har fått den (litt distre). Nå når vi skulle begynne å prøve på nytt barn fant jeg ut at jeg kanskje burde få sjekka om jeg hadde antistoffene i kroppen. Legen kunne fortelle meg at jeg ikke hadde antistoffer så det vil altså si at hvis jeg ikke er "heldig" å har blitt gravid denne første pp må jeg vente til jeg har fått vaksina også vente tre mnd før jeg kan begynne å prøve igjen :/ Og igjen da,hvis jeg er så "heldig" og blir gravid (eggløsning ant imorgen) så er det jo en fare for at jeg kan få rødehunder og at fosteret kan få store skader/dø i løpet av svangerskapet... Jeg veit at det ikke er verdens undersgang og at mange sliter mye mer enn meg..men akkurat nå hadde jeg gleda meg såååå veldig til endelig å kunne begynne å prøve igjen...alt er liksom klart til en ny baby nå... men men..hvis jeg ikke blir gravid nå,så veit jeg hvertfall at jeg slipper å uroe meg for rødehunderunder et evt svangerskap Lykke til alle som prøver ))
Gjest Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Så kjedelig Skjønner godt at du er litt skuffet da... Men MÅ du ha mmr-vaksinen da? Jeg har ikke fått den, og er evig glad for det, selv om jeg vet at det er anbefalt å ta den... I min klasse på 15 personer ble tre alvorlig kronisk syke etter de fikk mmr-vaksinen (hvorav den ene har fått erstatning og to andre venter på rettssak), så da er det jo ikke rart man blir skeptisk.. Men nå skal ikke jeg starte en vaksine-debatt her heller ;-) Alle må jo ta sine egne valg, men du har jo en mulighet for å ikke ta den ;-)
Mamma til Amalie*venter nr 2 Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2010 Tusen takk for svar:) Jeg MÅ vel ikke ta den,har jo fått den de gangene jeg skulle alikevel...Og jeg snakka med de på vaksinasjons kontoret og ho trodde at jeg egentlig hadde litt antistoffer siden jeg har tatt de sprøytene jeg skulle ha,men at ho ikke kunne garantere det siden jeg har testa negativt... for min del kunne jeg bare latt være,men tenker på at om jeg får rødehunder så er sjangsen for foster skader veldig stor...Så da er evt spørsmålet: vil jeg ta sjangsen på at jeg ikke får rødehunder? og om jeg får det og det ender med at babyen får store skader eller dør,vil jeg kunne tilgi meg selv? ikke lett dette her:/ Får jo lyst å ikke ta den,men det er vel i ren egoisme
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg skjønner godt at det er et vanskelig valg For min del er det å ikke ta den et helt og holdent egoistisk valg, men jeg ser også at sjansen er større for at jeg blir syk av vaksinen enn at jeg blir smittet av røde hunder. Men nå har jeg blitt syk av vaksiner tidligere så jeg er superskeptisk i utgangspunktet ;-) Håper uansett at alt ordner seg til det beste for deg :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå