Gå til innhold

Tett nese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er lille jenta mi 15 dager. Fra hun var 3-4dager gammel har hu vært tett i nesen. Er dette vanlig? Bruker q-tips for å fjerne snørr som er ytterst i neseborene, for nesesuger fungerte ikke. Men hun grynter fælt, og brekker seg endel fordi snørret kommer langt bak i svelget. Virker ikke som hun sliter når hun spise, men dette er sikkert veldig plagsomt for henne. Noen gode tips til hva vi kan gjøre?

Skrevet

Det aller beste er visst å skylle med morsmelk. Om du ammer. Kjøp de minste plastsprøytene på apoteket, om du ikke har god sprut=)

Skrevet

jeg prøvde dette med morsmelk men det hjalp ikke. gutten min er 7 uker nå og har slitt med nesa siden han ble født.

Jeg har prøvd "alt"!

Fikk tips om at nesesugeren må brukes når babyen puster ut.

ingenting ser ut til virke på lillegutt. har lagt han på magen etter at han får saltvann og noen ganger kommer det litt snørr ut av seg selv. men han er fortsatt like tett..

si ifra om du finner noen geniale løsninger.:)

Skrevet

Lillepiå mi er 5 uker og har slitt med tett nese siden hun var 12 dager. Første tiden var hun snørrete og gryntet og snorket fælt. Prøvde både saltvann og morsmelk uten at jeg synes det hjalp. Nå er hun ikke snørrete lenger, men fortsatt like tett. Litt bedre med gryntingen, men grynter likevel endel ennå. Verst og mest plagsomt for henne når hun er våken, når hun sover så sover hun nå uten å snorke og grynte...men mye grynting i våken tilstand. De på helsestasjonen snakket noe om at det kan være skjev neseskillevegg om det ikke vil gå over ( siden hun ikke er snørrete lenger da ), men jeg vet ikke.....Har prøvd med både varmere og kaldere soverom, siden det en stund var verst om natten. Var redd det var for kaldt, slik at hun ble forkjølet av det, men ble bedre når vi hadde det kaldere og åpen dør fra soverommet for å få inn mer luft ( sengen hennes står for nær vinduet, slik at det tør jeg ikke ha åpent fordi det da kan bli trekk på henne ).

Skrevet

Vi sliter også med att gutten vår er veldig tett. Det hjelper ikke med morsmelk eller saltvanndråper her, men nå skal vi prøve med luftfukter på rommet. Var og kjøpte det i dag. De kan bli veldig tette hvis det er for tørr luft på rommet. Mamma og pappa måtte bruke det på meg når jeg var liten og da ble jeg bra. Før de prøvde det brukte de astmamedisin på meg for legene trodde det var astma, men skulle ikke mer til enn fuktigere luft.

Skrevet

malin85:

hvor kjøper man det og hvor mye koster det?

er jo absolutt verdt et forsøk! gutten min er så tett og snørrete og ingenting hjelper:/

prøvd saltvanns spray,nesedråper(Rinhox,medisin),morsmelk(da jeg hadde det), heve senga og q-tips.

Skrevet

vi kjøpte det på lefdal, men de har det på de fleste elbutikker tror jeg. Den vi kjøpte kostet litt over 700 kr på lefdal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...