Gå til innhold

Noen som har Cavalier King Charles spaniel her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe denne hunden etterhvert.

Jeg har lest masse om rasen, men lurer på hvordan hunden er hjemme og på tur. F.eks. mye røyting, bjeffing, kan den ligge stille, lett å trene, hvordan den er med barna etc etc.

Alt du kommer på som du vil dele med meg:)

Fortsetter under...

Skrevet

Min første hund var en Cavalier. helt fantastiske:-)

Snill,bjeffet lite (ligger ikke i genene) trente den til lydighet kl1 programmet (jeg var 10 år) så lettlært ja,barnevennlig.

Eneste feilen med disse hundene er desverre at det er blitt avlet frem for mye sykdom,spesiellt hjertefeil.

De blir jo ca like gamle som andre hunderaser,men krever endel medisiner og oppfølging av vetrinær som følge av dette.

Jeg anbefaler deg å kontakte Norsk kennelklubb å spørre hvem oppdretter de anbefaler deg.Sjekk gjerne også med miniatyrhundeklubben. På det viset kan du kanskje få en hund med mindre sykdommer i det minste.

Men verdens søteste hund for familier, absolutt:-D

Skrevet

Har veldig godt inntrykk av gemyttet til Cavalieren. Det er verre med helsa, mye sykdom ute og går.

Perfekt familiehund hvis den er frisk!

Har ikke denne rasen selv, men ser mange av dem gjennom hundeklubben min.

Skrevet

Har hatt en før, og den var kjempesnill! Verdens søteste, utrolig hengiven og snill med barn. Tålmodig, leken og kosete. Sprek nok til å bli med på fjelltur, men krever ikke enorme mengder trening for å trives. Fikk hjerteproblemer etterhvert, det er visst vanlig, men den ble gammel til å være av den rasen (11 år tror jeg det var). Den røyter jo, men ikke verre enn mange andre raser tror jeg. En herlig hund iallfall, savner den masse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...