Gå til innhold

Vokseseng, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og titter på ny seng til minien her. Han er akkurat over to år nå og sover fortsatt fint i sprinkelsenga. Men så er det jo greit å titte på nye senger og se hva som er. Ikea har en vokseseng i massivt tre som egentlig så helt fint ut, meeen så kommer sambo med et ganske relevant spørsmål: hva gjør man med madrasser og sånt? Må man kjøpe ny madrass for hver gang man trekker ut? Knote med å klippe opp og sånt? Jeg sto fast så jeg kunne ikke svare på det spørsmålet. Det virker kanskje som et dumt spørsmål, men hvordan gjøres det med madrasslengden når det økes i lengde?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141903701-vokseseng-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kjøper man ny madrass ja, og det er hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha vokseseng. Det virker veldig upraktisk å skulle lagre to madrasser som til enhver tid ikke er i bruk. Jeg har aldri helt skjønt poenget med voksesenger, det er jo ikke som om det er fælt å sove i en seng som er for lang.

Eldste her har vokseseng fra Ikea i tre. Han er 8 år nå og har sovet i den siden han var 2,5 år. Kjøpte den i utgangspunktet fordi han da hadde lite rom og det var kjekt med noe som ikke tok så stor plass. På ikea har de (hadde i alle fall da) tredelt madrass. Den største er 120 cm lang, så følger det med to som er ca 25 cm hvis jeg ikke tar helt feil... Tror senga er 170 cm lang. Fungerer i alle fall helt fint. Han er litt over 130 cm lang nå, men har ingen problemer med 2 små madrasser i fotenden. Kommer nok til å ha senga ei lita stund enda. Ikea har også laken som passer disse madrassene. 1 stort og 2 små i hver pakke.

Nei, det er helt klart at det ikke er noe fælt. Han har sovet i en voksenseng før når vi var på hyttetur og ikke hadde noe annet å legge han i. Funker som fjell med en vanlig barneseng også egentlig, tenkte kanskje at det var en kjekk ting. Helt frem til vi begynte å spekulere i madrassene og sånt:P

Vi kjører forbi Ikea i morgen, så får dra med meg mannen inn der tenker jeg for en liten titt. Vi skal uansett ikke kjøpe noe i morgen (man vet aldri med oss, vi har kommet ut med et nytt kjøleskap fra Ikea uten å ha planlagt det...) men det er greit å vite hvilke muligheter vi har. Takker så mye for gode svar:D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...