Gå til innhold

Å flytte med barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer sterkt på om jeg skal flytte fra vestlandet, til østlandet der mesteparten av familien min bor.

Men så trives jeg godt her, har to i barnehage og en som skal begynne i 1 klasse nå til høsten.

Flytte må vi uansett, og det er ikke lett å finne seg noe i løpet av sommeren. Vil helst bo her i området, men familien har lyst at vi skal bo nærme dem.

Jeg er alene med barna, og tenker det er godt med avlasting for meg, og godt for barna og ha familie rundt seg.

Men jeg er så i tvil, de kjenner mange her, mange gode venner og trygt å bli værende.

Har dere erfaringer med flytting, og hvordan takler barna det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du nevner ikke barnas far?

Skrevet

Han har valgt selv å ikke være tilstede

HI

Skrevet

Om faren til ungene ikke var tilstede i livene deres og jeg ikke hadde andre ting som bandt meg til stede så hadde jeg flytta, men da dit jeg ville bo ikke dit familien min ville at jeg skulle bo.

Her var reaksjonen til mange i min familie at nå kunne jeg jo ta med ungene å flytte hjem når det ble slutt mellom faren til ungene mine og meg for ca 2år siden. Han har de ikke allverden så sånnsett hadde det ikke vært noe problem å flytte.

MEN jeg vil ikke bo der 95% av familien min bor. Mistrives der etter 2uker på ferie, så å bo der fast hadde vært grusomt tror jeg. Og her vi bor nå stortrives jeg! Elsker denne byen og vil bo her til jeg dør. Nå har jo jeg fått meg kjæreste (nå samboer) som er herfra og hans familie bor jo i nærheten så vi har de om det er noe.

Mitt beste råd til deg er å kjenne på hva du vil! Og hva du mener er det beste for deg og dine. Ingen andre kan ta det valget for deg.

Når det gjelder barna så er de veldig tilpassningsdyktige og jo yngre de er jo enklere er det å flytte. De blir fort kjent med nye barn i nærheten, værtfall om du som mamma er flink til å ta de med ut og gjør ting med de i nærmiljøet!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...