Stolt mamma! Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Va hos legen i dag og symfyse målet mittble målt til 20cm. Jeg er akkurat 21uker på vei. Ser i uke for uke kallenderen min(for tvillinger) at symfyse-målet bør vær ca 23-24 cm når en er 20uker på vei.... Det vil jo si at jeg er ganske så liten...(jeg er andregangs fødende, så trodde ikke jeg skulle vær liten...) Hvor stort var symfyse-målet deres når dere var 20uker på vei??? Jeg er høy og veldig slank.. Kjenne masse liv hver dag fra begge to, men kjenner at jeg ble litt bekymret...
trebarnsmor21år Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Hmm, jeg målte mitt i uke 15, da var det på 17 cm, å da sa legen min at jeg hadde liten mage! Er også andregangs. Har ikke målt det etter det, er nå 25++ uker på vei. Men var på ultralyd på onsdag, å da lå tvilling 2 heelt oppi ribbeinsbuen min, så livmora mi har trekt seg opp til det maksimale! Så tror ikke jeg er noe lita nå, nesten like stor mage som jeg hadde i slutten med nr 1! Er også høy og slank, så kanskje det blir det samme for deg å vokser som bare det etter uke 21 ca. Masse lykke til, jeg tror ikke du skal bekymre deg!
Kulpåmagen 2010 Tvillingmamma Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Hei dokker 2. Lure på en liten ting, kor henne finn dokker uke for uke oversikt førr oss som vente tvillinga? Æ finn bare den vanlige når en vente en, vært veldig fint om noen kunne hjelpe mæ )
trebarnsmor21år Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg er medlem i tvillingforeningen så jeg har kjøpt den uke for uke boka for tvillinggravide der koster litt over 200 tror jeg det var, men moro å ha! Ganske sikker på at jeg ikke kommer til å gå gravid med tvillinger igjen, så moro å ha et minne å se tilbake på!
Ster IL Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Jeg fødte mine tvillinger på Bærum, og hadde all oppfølgning der, men de måler aldri magen tar kun ultralyd.
doble<3<3 Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har ikke blitt målt til nå, og er i uke 26.. De tar kun UL.. Første jordmoren min, som jeg var hos i uke 17, målte for "gøy".. Men hun hadde dessverre ikke peiling på hvordan tvillingmager skulle se ut og sa kun at jeg var stor i forhold til enlinger.. Ja, det var jo ikke så rart da siden jeg visste det var to der inne (priv UL uke 13).. Etter det har ingen målt magen min, og godt er det om de ikke kan sammenligne meg med andre tvillingmager !!
MOsl Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Jeg tror ikke du skal bekymre deg for symfysemålet. Det virker ikke til at det er normalt å måle det for tvillinggravide. De gangene jordmor har gjort det på meg så har hun kun gjort det for gøy, for å sammenlikne med enlinggravide. Det viktigste de gjør er å sjekke at barna har det bra via ultralyd, slik som bra med fostervann, voskser slik de skal osv. Også kjenner du jo liv fra begge to og det er jo det viktigste Disse er de målene jeg har fått så langt i svangerskapet: - Uke 15: 19 cm - Uke 18: 20 cm - Uke 31: 35 cm - Uke 35: 40 cm Ikke bekymre deg, og lykke til videre. Dette går så bra
Stolt mamma! Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2010 Takk for svar alle sammen! Va på vanlig jordmor time i denne uken igjen. Hun tok symfyse målet mitt - 25cm! (22uker på vei). så da var det nok legen min som bommet litt på målet i sist uke.... Så da er jeg akkurat så stor som er normalen...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå