Gå til innhold

Erfaring med Afipran??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Endelig er jeg her i 2. trimester.! 13 uker i dag. Men den siste uken har kvalmen tatt seg opp og ikke klart å gå på jobb, knapt klart å spise noe i det siste. Var hos legen idag og fikk Afipran.. Har alltid tenkt at jeg ikke vil ta kvalmestillende medikamenter, men legen min sa det var helt trygt.

Er egentlig bare nysgjerrig på om andre har brukt det og om det hjelper på kvalmen?

Hilsen litt skeptisk.....men orker ikke være så kvalm lenger!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hjalp det ikke i det hele tatt. Først fikk jeg det i vanlig tablettform, og den kastet jeg bare opp med en gang. Så prøvde jeg stikkpiller, men jeg kastet fremdeles opp og ble HINSIDES sløv og trøtt... Det viste seg etterhvert at jeg har hyperemesis, og da jeg fikk de tablettene hadde det gått for langt så ingenting hadde kommet til å funke uansett :P Ble lagt inn på sykehuset, og der fikk jeg vanlig postafen/reisesyketabletter...Funket mye bedre. :)

Men nå er alle gravide forskjellig, og jeg har lest om mange som er strålende fornøyd med afipran :) Det er hvertfall helt trygt å ta :D

Skrevet

Begynte med Afipran i veke 13. Tar ikkje kvalmen, men hjelper på fordøyelsen for min del. Er i tillegg 100% sjukemeldt og trur det er det som hjelper aller mest for min del.

Skrevet

Jeg fikk afipran av legen for 4 uker siden. Har mindre brekninger da den på en måte lammer den muskelen. Men ellers er kvalmen konstant. Ble sykmeldt 100%

Skrevet

I mitt første svangerskap hjalp det med en eneste gang, det reddet meg virkelig altså, men da jeg fikk kvalmen i dette svangerskapet så hjalp det absolutt ingenting....rart men...trodde kvalme var kvalme.

Skrevet

Takk for svar :)

Hmm.. er jo selve kvalmen som er mitt problem, som gjør at jeg ikke har lyst på mat... Men jeg får gi det en sjanse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...