Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Er det noen her som frivillig har gitt "tilbake" fedrekvoten til far etterat du har fått den overført til deg i din permisjon, fordi du er alene med barnet? og evt hvorfor/ hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Ja, fordi han fortsatt er faren til barnet selv om han ikke vil leve med meg. Egoet mitt sa at jeg skulle ta de ti ukene selv, men når jeg begynte å tenke på hva som var det beste for barnet ... Faren og babyen har gode dager sammen og knytter bånd, og jeg vil jo at babyen skal ha en god relasjon til faren sin.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Nei, har hele permisjonen selv. Bf har ikke kontakt med oss (hans valg), og nå har jeg sluttet med å "løpe" etter han + tilrettelegge alt... men den dagen han kommer så skal han selvfølgelig få lov til å bli kjent med (og ha....) datteren sin.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Det kommer jo mye an på hvordan samarbeidet er mellom deg og barnefar. Hva slags samvær har han med babyen nå? Har han og babyen en god relasjon? Vil du være trygg på at babyen har det bra sammen med ham? Du har jo ikke sagt noe om grunnene til å ikke la ham ha pappapermisjon. Her skal pappaen ha noen uker når jeg skal tilbake til skolen. Jeg er trygg på at barnet har det bra sammen med ham, men måtte ta noen runder med meg selv før jeg tok det valget. Så fort gjort å velge pga sjalusi eller andre følelser istedet for å velge det som er det beste for barnet. Lykke til valget, og nyt resten av permisjonen!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Samarbeidet vårt er ikke bra. Har passer på å skjelle meg ut hver gang vi møtes, foran jenta vår. Han har større fokus på meg enn på jenta vår (10 mnd). Han liker ikke at jeg tenker på det beste for barnet. Han vil helst ha hun masse (50 50) og gjøre det han vil og ikke tenke på rutiner barnet har. (fordi det er jeg som har laget di rutinene for henne.) Har bestemt meg for å ikke gi han fedrekvote, og det i samarbeid med NAV. En megler der, vurderte å anmelde han til barnevernet fordi han ikke klarer å tenke på hva som er best for barnet og bare kjefter på meg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Men da forstår jeg veldig godt at du velger å ta hele permisjonene selv. Ikke bra for barnet hvis far ikke er en god nok omsorgsperson, og ikke bra for deg hvis du må gå å bekymre deg mens barnet er hos ham. 50% hos far er uansett ikke aktuelt så lenge barnet er så lite, så det skal du ikke bekymre deg for. Det vanlige er dagsamvær, for eksempel to timer tre dager i uken. Hvis barnet skal begynne med overnattinger hos far i ett/ ett og et halvt års aleder, forutsetter det at far har sett barnet ofte og at barnet er trygg på ham. Hvis far ikke er en god nok omsorgsperson, må du jobbe for at han ikke skal ha samvær med barnet alene. Kontakt Familievernkontoret eller Barnevernet hvis du trenger hjelp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå