BITO Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Hører at en VET dersom noe er galt, men er dette tilfelle? Hva tegn hadde dere på at fosteret ikke levde lenger? Jeg er i uke 9+1 nå og tiden går så himla sent!!! Var på UL 7+1 og så hjerte banke, men det betyr jo ikke automatisk at det skal gå bra likevel? Er ekstremt trøtt om dagen (men var det egentlig før også med en 1 1/2 åring i hus) og har hatt litt kvalme som kommer og går. Nå er formen såpass bra at jeg begynner å lure... Ny legetime om 2 uker og UL om 3 uker, og dagene snegler seg avgårde! Æsj, er ikke noe kos å være gravid! Bare masse bekymringer!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Min MA kom av at det ikke ble funnet hjerteaktivitet på UL:( Men ut fra mine beskjedne erfaringer synes jeg ikke du skal bekymre deg for mye. Synes ditt forløp høres veldig normalt ut......og tenk på at du har sett hjerte slå, og da synker prosenten drastisk for at noe skal gå galt:))) Prøv og slapp av og gled deg...... Men går du og er alt for bekymret, og dette går ut over din mentale og fysiske helse, pluss den lille spiren din, ville jeg kostet på meg en ny privat UL, for og roe nervene.....lykke til:)
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Jeg ba om tidlig UL fordi jeg hadde hatt 2 SA tidligere (fått barne etter det da). Kom på UL 7+0 etter menstermin og hadde masse symptomer og tenkte at alt var i orden. Gyn sa da at hun trodde jeg bare var 6 uker på vei og at jeg nok hadde hatt en litt sen eggeløsning ut i fra str på embryoet. Hjertet hadde akkurat begynt å slå, noe både gyn og jeg så. Gyn mente at alt var normalt, men sa jeg kunne komme på kontroll uken etter om jeg forstatt var veldig bekymret. Det var jeg fordi jeg visste selv når jeg hadde hatt pos eggeløsningstest. Gyn sa da at jeg kanskje hadde hatt 2 eggeløsninger den mnd. Symptomene var hjertelig tilstede, men jeg var nervøs hele uken. Da kontroll UL kom i 8+0, hadde ikke fosteret vokst noe siden siste UL og hjertet hadde sluttet å slå. Hadde altså ikke hatt noe tegn på at ting var galt, ikke en blødning engang. Ble da cytotec med påfølgende utskrapning på legekontoret og 3 dagers sykemelding. Men husk at det er sjeldent at man ikke får noen varsler ala blødninger og sånt. Hvis du er veldig bekymret, kan du høre om ikke du kan få UL tidligere enn om 3 uker. At symptomer kommer og går er helt normalt. Jeg forstår godt at du er bekymret, men det verste er jo å ikke vite om alt er bra liksom. Nå er jeg gravid igjen i uke 27 og ble gravid etter å ha hatt 1 mens etter aborten. Var mindre bekymret denne gangen! Tror det kommer til å gå kjempe fint, men purr på UL istedet for å bekymre deg syk....
aprilprinsesse2011 Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Nå har eg nettopp fått beskjeden om at eg desverre har en MA. Men har ikkje hatt noke symptom eller følelse på at noe skulle være galt. Fikk tidlig Ul pga ex.u ved nyttår. Etter egen regning var eg 12 uker på dagen, når UL ble utført. Men fosteret var ikke større en 7,5 uke (fosterets regning), og d var ikke tegn til liv. Nå går eg og venter på tlf fra sykehuset, ang ny time for kontroll, før de evt gjør noe mer. Eg får da være med på å bestemme om eg vil ta tabletter, eller få anrkose og sove meg gjennom d. Men gir ikke opp av denne grunn, selv om verden virker ganske urettferdig til tider. Men dette er naturens måte å ordne opp i noe som ikke var som d skulle, og d er ikke noe som tilsier at d er noe fysisk galt med verken meg eller samboer. Klart d er en psykisk knekk å få denne beskjeden, men man blir bare sterkere så snart man har kommet over d verste. Tror ikke du skal bekymre deg, for d du skriver virker helt normalt. Men som den over meg skriver, så spør om en tidlig UL vist du er bekymret. Ønsker deg masse lykke til videre!! Og eg kommer snart tilbake!! Sterkere enn før!!
icaa Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Eg fekk påvist MA i januar 2010. Eg fekk ein ekstra ultralyd fordi eg ville forsikre meg at alt var bar. Eg hadde veldige graviditetssymptomer, ømme pupper, magen vokste og eg var kvalm og generelt i dårleg form. Då eg kom på ultralyd sier legen at her er det for smått, bare 5 mm og det skulle vært 5 cm, siden eg trudde eg var 11 uker på veg. Men eg skulle komme att uka etter, og då hadde alt gått til grunne. Fekk då utskrpning samme dag. Fekk svar på prøve av utskrapninga og der stod at eg hadde PARTIELL MOLA. Det innebærer at eg ikkje kunne bli gravid på 6 mnd og ta masse blodprøver i dei 6 mnd, før eg blir gravid på nytt. Det var eit sjokk for meg og vite at eg ikkje hadde nokon baby der. Eg var heilt sikker ( trudde eg) at eg var gravid. Blødde ingenting, graviditetssymptomer. Men dette er ikkje godt å vite på forhånd, eg såg jo aldri noko hjerte som slo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå