Romeren Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Har hatt et par innlegg om dette tidligere. Lillegutt har nå hatt grønn (lysegrønn), slimete avføring, som lukter litt søtlig (ikke vondt) i 5 dager nå. Har skiftet kanskje 5 bleier hittil i dag. Han har bare fått morsmelk siden tirsdag (med unntak av en liten bananbit han fikk av pappaen tirsdag morgen før jeg stod opp). Jeg har ikke endret kostholdet mitt. Min plan nå er å kutte ut melkeprodukter i min egen mat. Kan det være en plutselig melkeallergi..? Ser ingen antydning til tenner, forresten. Noen som synes dette høres kjent ut?
Kengurine Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Hei Hadde det slik for noen uker tilbake - uten at jeg hadde gjort noe med kostholdet. Så det går over vil jeg tro, uten at du gjør noe spes. Kommer selvsagt an på almenntilstanden til barnet. Men er det type omgangssyke som vi hadde, så forsvinner det plutselig. Var til legen - kunne ha det inntil to uker mente han. Men pass på dehydrering og gå til legen om du er usikker. God bedring!
Romeren Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2010 Takk. Det var lurt... Kanskje det går an å lage noe blåbærsaft eller mos selv av frosne bær?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Synes det kan høres ut som et lite magevirus, ala omgangssyken men uten oppkast. Tenner gir ihvertfall ikke slik kraftig diare over lengre tid, og sammenhengen mellom tenner og diare er i det hele tatt meget omdiskutert. Jeg ville fortsatt slik du gjør, med å bare gi morsmelk og evt tynn blåbærsaft- siden magen bør ha minst mulig å "jobbe med" når den er syk. Pass på dehydrering/ våte bleier og ring legen hvis ikke situasjonen snart bedrer seg=)
Romeren Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2010 Ingen bæsjebleier siden klokka 13 i dag! (Kryss i taket.) Kan hende det har hjulpet å kutte ut melkeprodukter. Takk for råd!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Så bra! Vet ikke om kutt av melkeprodukter ville gitt en såpass hurtig forbedring, kanskje det uansett var på retur- ikke lett å vite, men bra er det nå uansett at han er på bedringens vei=)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 På Kiwi selger de glass med blåbær. Sånn lite glass som det er sviskemos i. Det kan du jo prøve:-) Sønnen min hadde diare en hel uke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå