Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med bekkenløsning? Dette er mitt 4 svangerskap har aldri hatt noen spesielle plager undersvangerskapene før, så er ikke sikker på om jeg kan ha en begynnende bekkenløsning, har så utrolig vondt innimellom når jeg går, spesielt rundt bekkenet og nedover venstre fot,og ikke snakk om hvis jeg løfter noe over 5 kg det er en stikkende smerte. Har allerede begynt å gå som ei "gås som jeg kaller det" og er i uke 26 nå. Kan det være bekkenløsning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres sånn ut.. Om skambeinet/symfysen er ømt og stikkende, og du har smerter som stråler. Smertene blir verre når du går og står lenge. Hvis det er bekkenløsning så må du for all del ikke gå som en gås :-) sånn vaggegange. Det gjør at bekkenet gynger frem og tilbake og båndene blir enda slakkere, som fører til verre bekkenløsning. Andre frem og tilbake-bevegelser som støvsuging er også bekkenkiller.

Skrevet

takk for svar får vel ta det mer med ro da, som det er enkelt med 3 barn derav lisspia på 15mnd som har gipsa fot. Får vel spørre elste dattra om hu kan hjelpe mor med støvsuginga, godt å ha ei på 13 år som kan hjelpe til med slike ting

Skrevet

Skjønner at det er liten tid til å slappe av med småbarn rundt seg :-) Godt at du har ei flink 13 åring på lag!!! Anbefaler deg å få tak i et bekkenbelte! Det er et bredt elastisk belte som festes litt stramt rundt rompa og hoftene, borrelås under magen forann. Du får det der det selges helseartikler, bandasjer/krykker/støttestrømper osv. Det holder bekkenet stabilt, så kan du være mer aktiv uten at gjør vondt :-) Om natta kan du forebygge ved å sove med en pute mellom knærne, bekkenet har det bedre når beina er paralelle. :-)

Skrevet

Osteopat funket helt supert for meg!

3behandlinger og ikke kjent noe til bekkenløsning etter det

Skrevet

Det skal jeg jammen meg prøve ut :-) tusen takk for tipset!!!!! Jeg sleit noe ille under første svangerskap og det ser ut til å bli verre denne gangen :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...