Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere faste tider/dager på husarbeid, sånn som vaske bad, gulv, tørske støv etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, jeg tar det etter behov. Støvsuge gjør jeg hver dag fordi det blir så mye smuler og rusk på gulvet og det er ikke så kjekt med en som ligger på gulvet, men ellers tar jeg det mest etter behov (hvor skittent det er)

Skrevet

Mandag vaske bad, tirsdag skifte på sengen? Hadde aldri orket å leve et liv etter en slik timeplan. Her tas det etter behov og lyst.

Skrevet

Jeg vet om en som skriver timeplan for hver eneste dag, oppdelt i halvtimer. Men hun er tvangsnevrotiker. Det er en måte å takle angsten på, å få følelsen av å ha kontroll.

Skrevet

Nei, ikke faste dager. Men prøver å få gjort unna det meste før dag sovingen til 2åringen. da har vi resten av dagen til å gjøre som vi vil. Vasker bad, rydder, tar kles-styr og støvsuger hver dag. Vanning av planter og støvtørk og gulvvask somregel på fredager, men ingen regel på dette, syntes bare det er ekstra hyggelig med helg i rent hus:)

Skrevet

He, he... Absolutt ikke. :-)

Skrevet

Både og. Jeg vasker hele huset og skifter på sengene annen hver torsdag. Men jeg vasker selvfølgelig bad og kjøkken oftere. Kjøkken blir tatt hver dag og bad ca hver 3-4-5 dag. Tar det når det er skittent.

Jeg liker å ha helga til kos og andre sysler, så derfor vil jeg vaske på torsdag. (Har vokst opp med det også)

Klesvask, støvsuging rydding tas når det er behov.

Støvsuger ved hver 3.dag. Føler jeg rydder hele dagen, men så liker jeg å ha det rent og rydding.

Skrevet

Vasker og rydder etter behov og tid. Noen dager er det kjekt å kunne prioritere morsommere ting enn å slave i huset

Skrevet

Vi er ikke spesielt huslige av oss, og må ha litt faste tider for å holde hodet over vann. Vaskefirma kommer annenhver fredag, ellers er det påbudt rydding fra halv åtte til kvart på åtte for meg og mannen. Hvis ikke drukner vi i rot. Vasker jo over kjøkkenbenk og skifter sengetøy osv, men ellers er det ikke så mye vi gjør hjemme.

Skrevet

Tidligere hadde vi husvask hver torsdag.

Det ble så sinnsyktmye på en gang, så det har sklidd litt ut..

Lagde så en liste over hva jeg skulle gjøre hver dag. Mandag, vaske bad. Tirsdag , tørke støv osv.

Det sklei ut DET også, så nå tar vi det bare ved behov, ork og lyst:)Vasker gulv , trapp og bad ca hver annen uke. Badet blir vasket oftere rundt vasken og do osv.

Har en "ryddeoman" til mann, så det er alltid ryddig her. Deilig å ikke stresse med den vasken - fins viktigere ting!:)

Skrevet

Hvis jeg ser doen er skitten, tas den med en gang, ikke etter timeplan..

Skrevet

Jeg har nesten faste tider til husarbeid:-S

Vakser huset fast hver uke,begynner da i øverste etasje på mandagen,hoved etasje på tirsdag,badene på onsdag. Så støvsuges og vaskes det etter behov i tilegg.Men det er aldri dødsrotete her, og jeg har masse fritid:-)

Skrevet

jepp - renholderen kommer på tirsdager :)

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Nei, ikke noen streng timeplan, men det er litt mønster i det. Rydder og ordner leiligheten på formiddagen, mannen støvsuger etter jobb et par ganger i uka. På fredag formiddag og ettermiddag er det helgevask, med vask av golver, skift av sengetøy og alt annet jeg ikke har fått tid til (les - ikke har giddet) resten av uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...