Gå til innhold

Hun blir så sint at det svartner helt for henne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 20 mnd og har noen helt vanvittige raseriutbrudd! Hun er blid og grei å ha med å gjøre mesteparten av tiden men så kan det være en bitteliten detalj (som vi ofte ikke helt får med oss årsaken til engang) som får det til å rakne helt for henne. Hun stivner til, ligger på gulvet og hyler og skriker og det er nesten helt umulig å få henne til å roe seg ned! Til slutt blir det nesten umulig å få kontakt med henne, det virker nesten som om hun skriker seg inn i en slags transe. Hun holder ut denne skrikingen i det uendelige og gir seg ikke. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er dette vanlig oppførsel??

Hjelp!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vi det også innimellom. Hun blir fantastisk sint når hun ikke får det som hun vil og da kaster hun seg ned på gulvet og hylskriker, evt dunker hodet i gulvet.. Slitsomt når det pågår, men med litt avledning så glemmer hun etterhvert at hun er sint og blir som vanlig igjen.. Håper det er noe som går over :) Min er 19mnd..

Skrevet

Da sønnen min var på den alderen hadde han også slike utbrudd, hylte og skrek i en evighet av tilsynelatende bagatellmessige årsaker. Det var bare å la ham skrike seg ferdig...prøvde å ta ham på fanget innimellom og roe ham, noen ganger gikk det, andre ganger ikke. Gikk an å avlede innimellom, men oftest fikk han bare skrike seg ferdig.

Det begynte å gå over da han nærmet seg to år, og ble flinkere til å snakke. Vet jo ikke om datteren din er flink til å snakke, men jeg tror at disse utbruddene ofte henger sammen med frustrasjon over at de ikke helt får uttrykt det de vil si. Det er nok ganske normalt. Nå er gutten vår tre år, og problemet er ikke lenger raseriutbrudd, men trass, trass og atter trass! Gjøre sjøl, alt mulig!! Men det går i alle fall an å snakke til ham nå, han forstår så mye mer.

Trøsten får være at alt går over, lykke til!

Skrevet

Vår er 22mnd og begynner å bli mye bedre!

I det siste har det eksplodert med nye ord og han greier å sette sammen ord... Hver gang han griner, tar jeg fjestet hans i hendene mine (FØR han ligger på gulvet å hyler), og ser han i øynene. "xxxx du må bruke ordene dine!" Av og til greier han å si hva han vil, andre ganger sier han bare DEN eller MER, så da bruker vi fantasien.... Heldigvis blir det lenger og lenger mellom anfallene!

Når han får et nei, er tusen og ett ute, da sender vi han rett og slett på gangen, følger han etter meg fra gangen uten å grine er det HELT ok. Griner han følger jeg han bare tilbake. Ikke noe kjefting el. 9 av 10 ganger slutter han å grine når vi er halvveis til gangen, og da går vi bare inn og setter han igang med noe annet enn det han ikke fikk.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme med sønnen min 3 ganger. Han er 19mnd..

Ser ut som et slags anfall. Helt ute av kontakt..

Det jeg gjør er å holder han fast, helt til han roer seg. Jeg mener det er det beste du kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...