Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Det ville iallefall jeg aldri funnet på. Går nå an å ta litt hensyn til naboene sine. Ikke sikkert de har samme musikksmak som deg!
Anastasia Beaverhausen Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 De fleste tåler å høre litt lyd så ja, jeg spiller ofte musikk ute, jeg klipper gresset med gressklipper, ungen min skriker innimellom, bilen min lager noe lyd og av og til hamrer jeg. Er man så ømfintlig at man ikke tåler litt lyd og støy fra andre så bør man bosette seg "der ingen skulle tru at nokon kunne bu"
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 For noen er det visst normalt ja. Har selv en nabo som gjør det. Bor i tomannsbolig, og han har radioen/høyttalerne stående helt inntil skilleveggen ved uteplassene våre. Lyden sånn rimelig høyt på for han driver på rundt i hagen. Veldig hyggelig for oss å sitte ute da ja. Har lurt på å gjøre det samme for å se om det går opp et lys. Har mine tvil om det for han er generelt en "støyete" person og tar veldig lite hensyn. For meg er det en selvfølge å ta hensyn med tanke på støy når en bor så tett på hverandre.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Jeg liker å ha radio på i bakgrunnen, og hvis jeg jobber i hagen eller soler meg på terrassen kan det godt være naboene også kan høre at den står på, men det har aldri bekymret meg:)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 DU gjør det ja. Men syns du det er greit at ANDRE gjør det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Det ville plaget meg om jeg var naboen din, bekymrer det deg virkelig ikke at naboen din kan få ødelagt sitt opphold i hagen pga at du er egoistisk?
Anastasia Beaverhausen Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Selvfølgelig synes jeg det er ok at andre lager litt lyd og støy. Det er helt vanlig når man bor tett innpå andre mennesker at man hører at disse menneskene puster og lever. Hva er det med folk i dag? Ikke tåler man lyd, ikke liker man at folk kommer uanmeldt på besøk, man skal ikke ringe på dørklokka, isbilen burde fryse i helvete, man burde ikke ringe før klokka... og etter klokka... osv osv. Tåler dere ingenting?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har ikke problemer med radio i det hele tatt. Hører på det selv både titt og ofte. Men når an må høre det ufrivillig på høyt volum hver gang det er fint vær og man vil være ute. DA blir det plagsomt. Har veldig vanskelig for å tro at dere som sier det er helt greit, hadde godtatt det samme.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Er ingen som har snakket om å spille høyt. At man kan høre noe er ikke ensbetydende med at det er høyt og plagsomt. Å ha på radio i bakgrunnen er ikke høyt selv om naboen kan høre det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har snakket om å spille høyt for det er det min nabo gjør, helt inntil vår del av uteplassen.
Gjest Skrevet 27. mai 2010 #13 Skrevet 27. mai 2010 Jeg gjør det selv og synes det er greit at andre gjør det, innen rimelighetens grenser da. Er lyden så høy at det er vondt før øret, eller inne på t-banen synes jeg det er irriterende (og ikke gjør jeg det selv heller).
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #14 Skrevet 27. mai 2010 Nei, det er ikke normalt. Du er rimelig spesiell i skallen når du på død og liv skal spille musikk for alle, det holder å spille _for seg selv_. Så klart man må tåle lyd når man bor med mennesker rundt seg, men å spille så naboen feks ikke kan snakke med gjestene sine pga støyen er egoistisk, idiotisk og vitner om _ekstrem_ egoisme. Skjerp dere, dere som gjør dette og mener at det er helt ok.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #15 Skrevet 27. mai 2010 Herregud da!!! Hvis naboen spiller så høy musikk sier man bare fra vel??? Er det så vanskelig???? Jeg bor i tomannsbolig, jeg liker å gnu opp musikken, ute og inne. om dette plager naboen, sier hun ifra. hun høre sykt høyt på radio ute, om det plager meg, sier jeg fra. (f,eks hvis jeg har gjester) værre er det ikk
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #16 Skrevet 27. mai 2010 Min forrige nabo spilte trompet til alle døgnets tider. Ikke spesielt flink var han heller, så takke meg til radio!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #17 Skrevet 27. mai 2010 Voksne folk bør faktisk skjønne av seg selv at man ikke spiller høyt og påtvinger andre å måtte høre på musikken sin. Hvertfall de med iq over romtemperatur! Værre er det faktisk ikke...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #18 Skrevet 27. mai 2010 Syns det burde være unødvendig å måtte si i fra. Det skaper ofte misnøye, og det er jo ikke kjekt det heller når man bor så tett på hverandre. Man vil gjerne ha godt forhold til naboen sine også. Og jeg har allerede vært litt krass med vedkommende ved et par anledninger tidligere. Enhver burde forstå når støyen en lager blir irriterende. Mener ikke man skal liste seg på strømpelesten, litt musikk eller annen støy innenfor riemligheten er helt greit, det lager vi jo selv også, men vi forstår hvor grensen går.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #19 Skrevet 27. mai 2010 Men kjære dere da; om jeg vil sitte nå på terrassen min å spille musikk, må da det være lov?????????????? Jeg irritererer meg mer over sutrete, skrikete nabounger som ALLTID krangler på trampolina enn om naboen setter på litt musikk????? Å si i fra skaper misnøye... Ohoy for et kipt land vi bor i! Er vel ikke så farlig å si i fra vel, si det med smil og glimt i øyet. Her i nabolaget sier vi hvertfall fra til hverandre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå