MrsMeoh Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Jeg sitter her med stikkinger i livmor/eggstokk området, puppene har begynt å bli ømme, og jeg har hatt vondt i korsryggen og det har ilt nedover foten min slik at jeg har blitt nummen..! Dette er vanlig for meg, sliter mye med slike smerter, så jeg er ikke overoptimist på graviditet enda Har ikke ikm før slutten av uke 23 - tross alt Men jeg tenker litt - hva er det egentlig kroppen gjør seg klar for nå - en ny mens eller et svangerskap?? Men jeg lurer på, hvor tidlig kan man "ane" en graviditet? Vet at det er vanlig etter ca 6 uker, men legger merke til at mange kjenner at det er noe på et tidligere stadie.... kan noen komme med erfaringer?? Lurer også på hvilken graviditetstest dere anbefaler når man skal teste tidlig, og være trygg på resultatet den viser? Har hørt veldig mye fram og tilbake om QR og CB, og blir ikke klok i det hele tatt :s (jeg har tenkt å teste i slutten av uke 23, om jeg ikke får nissefest i trusa)
Vingla Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jeg hadde akkurat de samme symptomene som deg- følte helt klart at det var noe som skjedde der nede. Og det skjedde etter EL, og lenge før IKM, så det måtte bare være noe annet enn det som foregikk der nede. Har IKM i morgen eller lørdag, og tok en test på tirsdag som viste en tynn men tydelig strek med CB test. Testet igjen i går, men da var den negativ. Samtidig føler jeg at symptomene ikke er der lenger... Kanskje det var noe der som forsvant...? For å svare på spm ditt, så tror jeg mange kan føle symptomene ganske tidlig, allerede rett etter befruktning. Jeg følte ikke det ved de to andre svangerskapene mine, men disse symptomene jeg nå har hatt, som er like som de du beskriver, synes jeg å kunne kunne kjenne igjen:)
MrsMeoh Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2010 Håper jo at den siste testen din var feil da, og at 'instinktene' dine på at noe var på gang stemmer, selv om du ikke merker det nå lengre. Har hørt at det er mange befruktede egg som går ut i menstruasjon, fordi barnet ikke vil være levedyktig, så det er jo også mulig at det er noe som har forsvunnet (håper ikke dette skaker deg opp - det er overhodet ikke meningen). Håper at du ikke får besøk av tr, og at neste test resulterer til et smil om munnen din Jo, det skjer noe der nede - helt klart. Nå har jeg blitt støl i siden på rumpeballene - det er heller uvanlig da, men jeg er heller ikke overrasket. Men for meg er alle disse "symptomene" vanlige under hver syklus. Jeg har vært sykmeldt lenge pga plagene, og blitt utredet for endometriose, men de hadde ingen svar å komme med. Så jeg aner ikke om det er vanlig mens-smerter eller tidlig graviditet på gang med meg.. Blir litt usikker siden jeg har klassiske tegn på tidlig graviditet, så kan det bare være "det samme gamle". Tar alt jeg kjenner med en rimelig stor klype med salt Oddsen for å bli gravid i 1pp er jo også rimelig lav, men håpet er jo veldig tilstede da Er spent på om det går an å skille disse plagene og de som er i starten på et svangerskap?!?! *klør meg i hodet* Jeg har vært innom noen av linkene som lyser opp på siden her, og funnet billige graviditetstester.. Er de billige like gode som de man får kjøpt på apoteket? Bør man velge strimler eller staver? Hva er best om man skal teste tidlig?? Føler jeg drøsser på med spm, men jeg vil jo at alt skal stemme når det først er grunn til å teste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå