Kate77 Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Holder på å lage middagsplan for de neste to ukene. Er temmelig lei av det vil alltid har til middag... Noen som har noen litt spennende forslag som ikke er så veldig avanserte/tidkrevende? Trenger både fiskeretter og kjøtt/kyllingretter.
It's all about me Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har begynt å lese bak på sauseposer, der er det mange gode og enkle retter. F.eks: - Pastaretten bak på 5pk med Bretegne kyllingsaus fra Toro. - Fiskeretten bak på Parisienne fiskesaus fra Toro. - Kjøttdeigretten bak på Toro Kjøttdeigsaus (den blå posen).
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Fiskemiddag: pangasiusfilet som deles i terninger, wokes sammen med kinakål, rød, gul paprika og brokkoli og gulrøtter. Kyllingkjøttboller wokes sammen med grønnsaker, Fylt paprika med kjøtt og grsaker, eller kylling Hjemmelaget spinatsuppe med rundstykker og egg. Ellers så bruker jeg matprat veldig mye, er mange lette og sunne matoppskrifter der
Trollemor75 Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Vi kjører 3 ukers plan med menyer. Fritt fra hukommelsen (er på reise) ser en typisk uke sånn ut: Mandag: morrokanske kjøttboller (kjøttboller som krydret, i tomatsaus) Tirsdag: fiskekaker Onsdage: linsegryte med curry Torsdag: laks bakt i ovn med lettrømme og sitron Fredag: pizza Lørdag: tortilla med kylling og grønnsaker stekt i wok Søndag: lager en bedre middag etter ønsker. Vi prøver å ha fisk 2-3 ganger i uken, og ellers veksler med kjøtt (maks 2 ganger), kylling og vegetariske middagsretter (helst 2-3 ganger i uken). Lager stort sett fra bunnen, men prioriterer raske middager, og for tiden går det i ting som Trollet kan spise med hendene eller med veldig begrensede ferdigheter med gaffel og skje.
RockMyWorld Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Jeg kan i alle fall anbefale en hverdagsfiskeform som er veldig populær her i gården. Skjør opp løk, blomkål og evt andre grønnsaker du vil ha. Legg over fiskefileter (jeg bruker frosne blokker som jeg tiner først). Hell over matfløte og et beger creme fraiche. Krydre godt med sitronpepper. Evt ha ost eller kavring på toppen. Veldig god firskeform som alle liker! :-) Lettvint er den også og lite oppvask. Stek på ca 200 i 20-30 min. I mens koker potetene hvis du vil servere det til. Enda hurtigerevarianeten er å kjøpe ferdig blomkol og brokkoli grateng. Slenge fileter opp det og i ovnen.. Vi har nesten alltid wok på mandager. Kjekt for å bruke opp grønnsaker og rester fra helgen. Og når jeg lager pastasaus lager jeg mye! Fryser ned i posjonspakninger og da er det veldig raskt å varme det opp :-) Vel bekomme :-)
RockMyWorld Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Ser at det innlegget så å si var fritt for skrivefeil :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå