petra og gullet Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Ja, må vel bare si - sex hva er det?? Er i uke 17 og finnes ikke lyst... Noen som har tips eller råd for hva man kan gjøre? Er vel ikke farlig nå som vi er kommet så langt heller?!?! Huff, nei...dette ble rart å spøre om, men jaja...bedre her enn lege eller jordmor syns jeg
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 mangler sexlyst av og til eg også. å det er rart å gå fra hver dag til nesten ikke. men hjelper at han har veldig lyst. hjelper å "kose" litt at vi bare ligger vedsiden av hverandre å han bare stryker på meg om du skjønner hehe. sex er bare bra for mangt og meget det det går nok over skal du se.
Scarlette Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Eg er veldig avslappet i klesstil og gidder liksom ikke å pynte meg så veldig opp lenger. Jeg tror det har litt med at man må jo føle seg litt sexy for å ha lyst. Her er det ikke jeg som er problemet. Her er det samboer som ikke har lyst.Før vekket han meg, han hadde sex i søvne, men tilog med dette er det slutt på, for han syns ikke det er noe å ha sex med babyen i magen. Og det har nok underbevisstheten i han også forstått. Ingen sex i søvne lenger..hehe men men, håper det ordner seg etter babyen har kommet.
Hegeveronica Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Dette er normalt egentlig er det vel begge veier noen kan ha økt sexlyst under svangerskap mens andre tåler ikke at mannen ser på dem engang. Samme er med mannen noen menn har ikke noen problemer med at dama blir rundere og rundere og at barnet sparker rundt mens andre klarer ikke å tenke på dama som sexpartner bare som ei rugemaskin mens hun går gravid. Hos oss er det vel mest samboern som har problemer med at magen plutselig begynner å sparke rundt. Det har det vært alle svangerskapene mine. Så det blir mindre og mindre med sex etterhvert magen vokser ut, men det tar seg opp etter at barnet blir født så jeg får vel ha tålmodighet med ham heheh. Men det er nå godt bare å ligge atme ham og kose. Kan jo hende lysten kommer da
blangn Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Det er ikke farlig å ha sex når man er gravid. Det står iallefall alle steder jeg har lest (og jordmor har sagt) at babyen ligger godt beskyttet inne i livmoren. Selv slet jeg også litt med lysten en periode, men fant ut at dersom vi prioriterte å gå litt tidligere til sengs (slik at jeg ikke var helt utslitt når vi kom så langt) gikk det bedre. Vi snakket i tillegg masse sammen om det, og jeg opplevde at det var lettere å forholde seg til dersom man ikke trenger å føle et press for å "måtte" stille opp. Nå er lysten tilbake (er i uke 23) og sexlivet er deilig igjen (selv om det kanskje ikke er like spenstig som før). ....regner med at det kommer av at jeg ikke er like trøtt som tidligere. Ellers henger jeg meg på rådet om "kos" som kom tidligere her. Man oppnår mye ved bare å være nær hverandre. Masse lykke til i tiden som kommer, og husk at gravide mager er sexy!!
lilletjukka ;o) Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Er i uke 23 og fikk tilbake lysten for en drøy uke siden. Får plutselige anfall av lyst, men dessverre ikke alltid når jeg er hjemme eller når samboer er hjemme (jobber skift). Drømmer mye om sex (er visstnok vanlig iflg. mine venninner med barn) og våkner med lyst, men er for trøtt da og skal på jobb, så det blir ikke tid.. Viktig å sette av tid. Legge seg tidlig og god kommunikasjon er nok viktige stikkord ja. Kos også! Er det noe jeg stadig blir minnet på er det at man som gravid her helt uberegnelig (snakker for meg selv...) når det gjelder det meste som har med følelser å gjøre. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå