Gå til innhold

Når begynner barnet på storebarns avdelingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min minste er 2 år nå og er født i begynnelsen av 2008. Han begynner vel neste år? Altså august 2011? storebarn er fra 3-6 forresten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss flyttet de over en del unger tidligere på våren, fordi de var mer på nivå med de større barna. Da ble det også lettere for personalet å ha tid til å ta imot de. (Det var en stor barnegruppe som skulle over.)

Skrevet

Barn regnes som "store" fra det året de fyller 3. Det vil si at en som blir 3 den 30.12 regnes som stor rett etter sin bursdag når det er nyttår.

Det er derfor man kan ha tilleggsopptak i januar.

Det er vanlig at barna blir flyttet senest den høsten i det året de fyller tre.

Skrevet

Her er småbarn 0-3 år og storebarn 2-6 år, så her handler det om modenhet mer enn årstallet de ble født.

Skrevet

Mitt svar baserte seg på bemanningsnøkkel. Det er selvsagt et utall av varianter ifht hvordan man løser det praktisk i den enkelte barnehage og kommune.

"grunnregelen" er 3 voksne 9 barn for småbarn og 18 barn med samme antall voksne ved storbarnsavdeling.

Skrevet

Min er også født samtidig med din, HI. Han begynner på stor avd til høsten. Da er han 2,5 år.

Han har allerede startet tilvenningen.

Jeg synes det er topp, for der han er nå er han eldst og det er mange småbarn. Han har liksom ikke noe å strekke seg etter .

Han er også langt fremme i forhold til alderen, både motorisk og språkmessig. Derfor mener både vi og bhg at han vil ha god nytte av å være sammen med de litt større.

Skrevet

hos oss fulgte de kullene, slik at noen var 2,5 år og noen 3,5 år når de byttet avdeling.

Skrevet

Vi byttet barnehage når gutten var 2,5 og da kom han på storbarns av deling. Han er født februar 07, og var nest minst på avdelingen. Jeg var vel i utgangspunktet litt skeptisk, da vi ikke kjente bhgen, men det har gått over all forventning. Nå skal de gjøre om på avdene, slik at dette blir en 2-4 års avd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...