Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vår jente på 6mnd snur seg til magen når hun skal sove, vi snur henne tilbake på ryggen, hun snur seg over på magen... slik fortsetter det.. det er en kamp, hun VIL sove på magen. Helsesøster sa at vi bare skulle la henne sove på magen.

Hva ville du gjort? Noen som har det sånn som oss? Liker ikke at hun skal sove på magen, syns det er skummelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente som er litt over 5 mndr har også begynt å snu seg over på magen når hun skal sove. Jeg liker det heller ikke og snur henne når jeg oppdager det. Hun har begynt å snu seg mer bevisst fra mage til rygg nå, men jeg skal jobbe med å holde henne på ryggen til hun klarer å snu seg begge veier helt selv. Hun ligger også endel på siden, og det syns jeg er helt greit :)

Skrevet

Skjønner hva du mener. Vi har det på samme viset. Jeg tenker at jeg bare skal la han ligge, men klarer ikke helt å slappe av om jeg vet han ligger på magen. I natt ventet jeg til han sov tungt på magen og snudde han forsiktig over på siden uten at han våknet.

Skrevet

jeg også hadde dette problemet med min lille...jeg fikk ikke sove godt selv heller...bare tenkte på hvordan han lå!!!så jeg kjøpte sånn pose med sele bak til å feste under sengebunnen...han får snudd seg på siden og rørt på seg sånn han vil, men ikke snu seg helt rundt på magen...dessuten sovner han mye lettere da han ikke får turne rundt i sengen da han legger seg :)) jeg var egentlig litt imot sånn selepose, men da jeg så hvordan den virker er det kjempebra!!:) både for mor og barn!!:)

Skrevet

hvor har du kjøpt den og hva kostet den?

Skrevet

www.going.no!!tilbud på den nå....298kr:) også har jeg kjøpt en på babyshop til 549kr...i tarok...så har jeg å bytte på med :) GENIAL oppfinnelse!!

Skrevet

Hvis hun klarer og snu hodet sitt tror jeg nok at jeg ville latt henne ligge på magen.

Snuppa mi sov bare på magen fra første stund. Hun sov riktignok opp meg de første 4 mnd. Jeg la henne på magen i senga når hun greide og snu fint på hodet sitt mens hun lå.

Skrevet

det sies at når barnet kan snu seg bevisst både fra rygg til mage, og fra mage til rygg så kan det trygt sove på magen....men min lille klarer bare å snu seg fra rygg til mage, men ikke tilbake igjen...så jeg tørr ikke la han gjøre det...å han sover veeeldig godt i posen sin heldigvis:)

Skrevet

lillegutt snur seg fra mage til rygg,men ikke andre veien...

skal kjøpe den posen å ha til senere når han begynner å snu på seg..

Skrevet

Vi sliter også med dette. Pappa'n snudde han ei natt ved 4 tiden, men da våknet han og var våken til nesten kl 6. De posene dere snakker om, er det slike de har på H&M også? Jeg sover også best når sønnen min sover på ryggen. Helsesøster sa at når han klarer å snu seg selv, klarer han å snu hodet unna også, men jeg blir urolig alikevel.

Skrevet

den posen jeg mener har en sele bak som du fester under madrassen...så babyen ikke får snudd seg på magen....sjekk den ut på www.going.no....noen mener det er fælt å "binde" fast barnet sitt, men man gjør jo ikke helt det da...de kan fortsatt snu litt på seg, til siden og røre på seg som de vil, men ikke snu seg rundt på magen...som sagt, min lille sover mye bedre i denne posen enn uten...for da snur han seg i alle mulige retninger men klarer ikke snu seg tilbake....

Skrevet

altså, han snur seg i alle retninger UTEN posen...nå skrev jeg det dumt ser jeg...hehe :) å jeg sover godt da jeg vet lillegutt ligger på ryggen!!! er en grunn til at krybbedød tallet gikk ned så mye etter at regelen ble at babyene skal ligge på ryggen!!:)

Skrevet

Nei, de selger den ikke på H&M. Jeg var innom en dag for å høre, men damen bare ga meg en litt sur kommentar om at slike poser var livsfarlige. Jeg skulle bare titte, jeg.

Jeg snakket med helsesøster om dette og hun sa at det var ok at han lå på magen, selv om han ikke snur seg selv (gutten min står oppreist på alle fire og gynger og åler seg, men snur seg ikke fra mage til rygg...)

Husk for all del at risikoen for krybbedød er veldig liten etter 6. måned! Så jeg ville ærlig talt ikke stresset så mye med det...

Skrevet

så lenge posen blir brukt på riktig måte så er den heeelt trygg :) men om man ikke fester beltet så er den så klart farlig!!blir den brukt riktig er den trygg på alle måter...pose uten sånn reim bak selger de på H&M:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...