Gå til innhold

God salat til grillmat?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha litt besøk i helgen og tenker i den anledning å grille litt forskjellig (kylling og kjøtt). Skal lage potetsalat og salat til, samt ha noe grønnsaker.

"Problemet" er at jeg alltid ender opp med den samme salaten. Og den er jo god, men det ville vært kjekt å prøve noe annet..:)

Så hva pleier dere å putte oppi salater som skal spises til grillmat?:)

Fortsetter under...

Skrevet

Den vanlig standard salaten lager jeg også,men hender jeg tar med ananas og/eller ostebiter i..kjempe godt. (må være norwegia da,for min del.. =)

Skrevet

Tomater "skrellt" agurk, sorte oliven, vårløk eller rødløk (eller begge deler). Ristede pinjekjerner, marinert feta + en eller to ss av marinaden, avocado, noen blader basilikum og kanskje litt ruccola?

Nyyydelig:)

Alt deles opp i passende biter selvfølgelig!

Skrevet

JEg har forskjellige salattyper (hjerteslatal, ruccolo, lollo (gjerne den røde varianten som farger opp salaten) hodesalat + tomat, agrurk, mais. Itillegg: avokadobiter, fetaostbiter og eplebiter og pinjekjerner. Bruker også gjerne den krydra oljen som fetaostbitene ligger i som dressing...

Skrevet

- og ikke kjøp ferdig ristede pinjekjerner, kjøp rå også rister du de selv, mye bedre. Bare pass på så du ikke svir de!

Skrevet

Takk for svar! Høres (dessverre?) ut som salatene jeg pleier å lage dette her, så får vel kanskje fortsette å kjøre samme linja..:P

Eneste jeg ikke har hatt oppi tidligere er avocado, men den skal absolutt få innpass denne gangen!

Annonse

Skrevet

Lager noen ganger denne salaten her, kan minne litt om waldorf:

Blå druer, deles,

banan deles,

agurk deles

jordbær deles

finsnitte is salat

valnøtter

Bland dette i en stor bolle, ha ferdig psiket krem over, bland i sammen,

Kremen er ikke sukret

Gjest lillemamsi
Skrevet

Hei ! Denne er knall (synes vi og våre venner og slekt):

Roccolo salat og kanskje litt isberg (for å fylle opp om man skal ha en stor salatbolle)

Minitomater (deler de)

Agurk

Minimais

Avokado ( i små terninger)

Og en boks med fetaost, med blanding av hvitløk, grønn oliven og deilig olje man heller over salaten til slutt.

De er i en sånn plastpakning, ikke på glass.

NAM !

Jeg synes ikke ost har noe å gjøre i en salat (men fetaost er jammi)

Og et anna tips er:

Stek sopp i panna (eller i folie på grillen, om man har plass)

Krydre med salt og pepper.

Veldig godt til grillmat :)

Og hvitløksbaguetter!!

Å, nå fikk jeg lyst til å grille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...