Gå til innhold

Når begynner dere å handle inn ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utstyr, klær og sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstejenta kjøpte vi vogn og stellebord da jeg var 20 uker på vei, fordi det var vognsalg og vi bare måtte slå til, selv om vi egentlig syntes det var litt tidlig.. Jeg kjøpte ingen klær før bare noen uker før termin, men svigermor var endel tidligere ute med sine kleslass til første barnebarnet :-), husker ikke akkurat når det var...

Skrevet

sist handleteg litt og litt utver graviditeten, ganske sent egentli. denne gangen har vi det meste som vi trenger. bortsett fra å bytte rosa i blått :)

Skrevet

kjøpte bilsete i uke 12

ullboddy og ulldress i uke 10

madrass og stellebrod i uke 28...

ellers har vi alt etter våre 2 barn....

Skrevet

Jeg holder litt igjen siden jeg er gravid for første gang. Men tror at jeg etter ultralyd etter uke 18, kommer til å kikke litt mer tilfelle det er gode tilbud på utstyr osv... Men vet ikke enda. Kanskje handle litt basisklær en måned før terminen nærmer seg..

Har ikke lyst å kjøpe noe enda hvertfall. Dessuten er jeg for kvalm til å gå rundt på shopping.... :)

Skrevet

Er snart 19 uker på vei og synes det er kjempe gøy å handle litt. Var på ultralyd i dag og så var det shopping neste. Hehe. Har gjennom de siste mnd kjøpt både tøy, kluter, tåteflaske, sutt, skjeer som skifter farge hvis de er for varme, sengetøy osv. Vogn kjøpte vi etter ultralyden i slutten av uke 11! Var på tilbud så vi slo til. Er første barn så vi har ingen ting fra før. Har selvfølgelig også begynt å strikke :) Så hvis du har lyst så synes jeg du skal kose deg med å handle utstyr. Blir jo veldig dyrt hvis alt skal kjøpes på en gang, hvis du følger med litt nå så kan du jo få ting på salg også :)

Skrevet

Husker ikke helt men kjøpte de første klærne etter ordinar UL:) og vogn i uke 20-23 en gang(fant endelig den jeg ville ha:)), så litt og litt. Har bare lyst å handle hele tiden nå.. så mye kjekt man kan kjøpe<3 Er i uke27 nå men mangler enda masse (må styre meg og handle litt om ganger så jeg ikke kjøper masse unødvendig).

Skrevet

Jeg har ikke handlet en eneste ting ennå og er 21+6. Men så har jeg det meste av utstyret etter lillejenta da, og det jeg ikke har skal jeg få låne av venninner ;-)

Men jeg kjenner nå at jeg begynner å få mer og mer lyst til å kjøpe små plagg og sånn, så det er vel like rundt hjørnet ;-)))

Gjest poäng
Skrevet

Jeg begynte sånn småtte da jeg var rundt uke 15. Tanken er å spre innkjøpene litt sånn at det ikke plutselig blir kjempemasse penger som må ut like før termin.

Skrevet

Her er andremann på vei, så er vel ikke strengt talt så mye vi trenger:) Men er 21 uker nå, og fant en vogn jeg har lyst på på finn i går, så har kjøpt den. Ellers så blir det vel noe småtteri utpå høsten. Men tenkte å finne frem all babyklærne fra sist før sommerferien, og rydde i de.

Da jeg var førstegangsgravid holdt jeg igjen ganske lenge før jeg begynte å handle. Fikk veldig mye brukt da fra familie, og følte at jeg bare måtte ta det imot. Har lært meg å si nei takk nå:) Flommer jo over at ting og klær, vi fikk så masse barselsgaver sist. Så sånn sett er det nesten morsommere å handle til 3 åringen:)

Skrevet

Med første kjøpte vi vogn i uke 30 eller noe, og en del klær fra tidlig og utover. Kooooste oss med innkjøp. Med nr. to hadde vi det vi trengte, men jeg kjøpte et par nye bæresjal og litt blått i løpet av graviditeten.

Nå har jeg kjøpt en kenguru-topp (til å bære i de første ukene) og et elastisk sjal til (greit å ha to med tanke på gulp og slikt, jeg er en bæremamma), ungene har kjøpt en pysj, en body og en smekke. Vi arver ull tror jeg, så da er nok innkjøpene i boks allerede. Billig baby dette her ;)

Skrevet

Vi har fått det meste, folk har tatt det med når de først skal hit. Ellers kjøpte vi vogn i forige uke ( fant den jeg ville ha på finn til bra pris)

Seng/klær/forbruksvarer venter vi med til august og utover.

Skrevet

Jeg har kjøpt bare 1 plagg så langt :o) Så er ikke akkurat igang ennå. Men har begynt å strikke litt av hvert som det blir bruk for hele det første året.

Venter nr 8 nå, men siden jeg ikke hadde planlagt flere akkurat så hadde jeg gitt vekk absolutt alt av babytøy/utstyr jeg hadde etter minsten som nå er 3 år. Ganske så kjipt nå. Kjedelig å måtte kjøpe så mye nytt igjen. Men vet jeg får litt babytøy av en venninne, så det hjelper jo på ganske bra :)

Skrevet

Er bare halvveis til termin, og kjøpte litt tøy i rosa etter ordinær ultralyd for ei uke siden;-) Har arvet en masse klær og utstyr, og vasket det minste tøyet og la det rett i stellekommoden jeg, fant ut at det var like greit å gjøre det nå mens jeg er i god form og har tid til det:-) Babystol og sånn blir det vel kjøpt i løpet av sommeren tenker jeg, mens feriepengene fortsatt ikke er brukt opp;-)

Skrevet

Må innrømme jeg begynte tidlig :) Men det er min første og jeg gleder meg så mye tiul han kommer ut :) begynte å kjøpe klær ( i litt diverse str) etter ordinær UL. For da fikk jeg vite kjønn. Jeg og samboeren min har nesten vært like ivrig på shoppingen. Hver gang vi var innom en klesbutikk, er det rett bort til baby-avdelingen:) Blir litt rørt av å se at han vil gå i kassen og betale;) Hadde tenkt å vente litt lengre med barnevogn, men så fikk jeg tilbud om en brukt for billig penge. Nå har jeg faktisk det meste, mangler bare;

Madrass og sengetøy, stellebord/ matte, noen ull-klær, tåteflaske og kremer. Bæreslynge evt. Babybjørn og evt Bilsete. og bleier da ( har faktisk en pakke, men det var fordi min mor bor i nærheten av Kiwi)

jeg er 24 uker på vei, så jeg har god tid til de tingene jeg mangler nå :)

Skrevet

Venter nr 2 så har endel fra før, men må faktisk opp på loftet for å se akkurat hva vi har og hva vi mangler...gitt bort endel til søstra mi da hun fikk tvillinger men mistet litt oversikt over hva som ble gitt vekk(er 2-3 år siden jeg sendte ting til henne). Vil avvente til etter ordinær UL i uke 18 med å handle noe særlig/rydde loft i tilfelle noe galt har skjedd(evig optimist...). Har kjøpt bag til vogna vår på Finn til 700 kr nå, det er all shopping vi har gjort for nå. Eneste andre vi virkelig trenger er bilsete til baby, kan få kjøpe brukt av en kollega, og det er jo greit for da VET jeg at setet ikke har vært i ulykke. Blir det gutt må jeg ut og kjøpe klær ;)

Skrevet

Jeg er i uke 26 og venter nr 3 , men har ingen ting fra før da det er 17 år siden sist.. Vi har hatt en runde på barnevogn butikker nå og kikket ( han holdt ut i 2 timer!!! ( jeg er litt stolt av det) he he og fant den vi begge vil ha..så nå sjekker jeg på nettet hvor jeg kan få den rimeligere . Vil ha ny. Men bortsett fra å kikke og sondere ut hvor og hva , så venter jeg til uti aug med det meste...

Skrevet

Her er 2.man på tur, dette blir også en gutt, så her er det minimalt om ting som trengs og handle inn.har jo alt fra før. Førsteman er 2 1/2 år når lillebror kommer så det er heller ikke gammelt det jeg har fra før..litt småting handler jeg vel når det nermer seg, som kremer,salver etc:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...