Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Experian AS er et kredittopplysningsbyrå underlagt konsesjon gitt av Datatilsynet. Hver gang det foretas en kredittforespørsel på en privatperson, sendes vedkommende en kopi av de opplysningene som er gitt ut, sammen med informasjon om hvem som har innhentet opplysningene. Dette er i henhold til personopplysningsforskriften § 4-4. For å få tilgang til denne informasjonen må du logge deg på vår portal for gjenpartsbrev. Ditt brukernavn for pålogging til våre sider er: ***** Passord sendes separat til din epostadresse Det er ingen som skulle ha foretatt kredittforespørsel på meg nå? Sånn mail har jeg aldri sett før.
Gjest ->>- Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Det er vel bare å logge på og se hvem som har innhentet opplysninger? Om du da ikke forstår hvorfor det er gjort, kan du kontakte disse, evt kredittopplysningsbyrået, og spørre hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Noen har foretatt en kredittsjekk av deg og i stedet for å bare fortelle deg hvem det er, slik loven krever, ønsker de at du logger deg på nettsiden deres....risky greier. Jeg ville svart på e-post, med kopi til datatilsynet at du bare skal ha beskjed hvem som har kredittsjekket deg uten noe mer tøys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå