m-mamma Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Gutten vår er 4,5 mnd, stor gutt på over 8 kg og 70 cm. Får grøt til kvelden, men tror han trenger mer. Bør jeg vente?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jeg ga grøt morgen og kveld fra sønnen min var mellom 4,5-5 måneder:-) Han må jo få mat hvis han er sulten:-)
Tyra01 Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Vår gutt er også stor, 5,5 mnd og 8,7 kg, 70,5 cm Han er nå oppe i to grøtmåltider, morgen og kveld, pluss at vi så vidt har begynt med smaksprøver på middag nå Har brukt litt tid på det da, fra han var 4 mnd gammel...
vaffeljernet <3 Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 jeg har også en stor gutt som begynte med grøt når han var fire mnd. han er veldig sulten og nå når han er 5,5 mnd så får han 3 grøtmåltider om dagen. han spiser ikke fulle porsjoner (bare ca 3/4 av full porsjon) neste blir å prøve på middagen. som noen sier over her, er han sulten så må han få mat. ikke noe galt med det.
3 er nok! Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 jeg har en liten jente på snart 5 mnd og fremdeles under 6 kg. Jeg ammer fremdeles til alle måltider, men hun får også grøt eller diverse grønsakspurèer ca tre ganger om dagen. grunnen til at hun får en del grøt er fordi hun ikke legger på seg nok, ditt tilfelle er jo ikke slik, men dersom du tror han er mer sulten etter amming/mme så ville jeg forsøkt å gi han litt... men jeg er ingen ekspert på det her altså
abella Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Så lenge han tåler maten han får er det bare å gi flere porsjoner fast føde. Vi begynte med mat ved 4 mnd og ga 4 faste måltider da han ble 6 mnd. Det kan ta litt tid å venne de til feks middag, så det er bare å begynne med smaksprøver.
Nordlandnøtta Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Vår gutt får grøt midt på dagen og til kveld`s.. Var 3,5 mnd da han startet med grøt til kvelds, og for en mnd siden begynte han å få grøt midt på dagen.. Har prøvd middagsglassene men falt ikke i smak. Han er 5 mnd nå og veier litt over 9 kg og er 71 cm lang. Så han trenger litt mat, sper på med morsmelk, Får han ikke til å drikke mme.Han klarer seg med morsmelk tidlig på dagen.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå