Alvorlig Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Har mottatt klasseliste til vår seksåring som begynner på skole til høsten. Stakkars liten, kom i en klasse uten noen hun kjenner. Nå står jeg midt i et dilemma - skal vi la henne begynne i den klassen som hun er satt i (sammen med barn fra det området der vi skal flytte til i løpet av sommeren) eller skal vi be om å bytte til den andre klassen der barna fra barnehagen er samlet?... Hva ville du gjort?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jeg ville latt henne gå i klasse med de som bor i nærheten. 7 år er lenge, og hun risikerer å bli utenfor i den klassen hvor de hun kjenner går etterhvert, siden de bor "sammen". Hun risikerer også å ikke komme inn i miljøet der hun bor om hun ikke går i klasse med dem.
Nyttårs barn Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Hva med å la henne starte i klasse med de fra nærmiljøet. Hun blir fort kjennt med dem og kan jo og leke med de "gamle " vennene fra b-h i friminuttene.
rødt&blått Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Hvis dere skal flytte til sommeren har hun litt tid på å bli kjent med de barna som hun kommer i klassen med.. Enig med de over her mtp miljø og ikke minst hvem hun tar følge med til og fra skolen! Hva med å arrangere en type jentedag/kveld med de jentene som bor nærmest el.l. etter innflytting og før skolestart?
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 tenkte på det samma selv... vi har akkurat flytta og guttungen kommer ikke til å begynne på samme skole som noen av dem i barnehagen (begynner ikke før til neste år da....) men så tenker jeg at barn fort blir kjent med andre, og at han nok ikke er den eneste? ville kanskje ikke ha bekymra meg for mye, spesielt ikke om jenta er den utadvendte typen! vi bytter ikke barnehage, er så fornøyd med den vi har... når vesla begynner kommer hun til å begynne i en som er i nærheten... men sånn ble det ikke med guttungen i denne omgang!
sykkelpumpe Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Hei Jeg har tatt i mot førsteklassinger fire ganger. Og dette er nok en større bekymring for foreldre enn for barna. Har opplev barn som har blitt flyttet over i ny klasse fordi de ikke kjenner noen eller bestekameraten går i den andre klassen, så går det en uke eller to også leker de nesten ikke sammen. Har selv en som skal begynne i 1. klasse i år. Han kom ikke sammen med noen fra bhg, men "nærmiljøbarn" vi er overlykkelige! De to siste årene har det vært en del kjøring hit og dit for at han skal ha noen og leke med i helgene, det ønsker jeg virkelig og slippe i all framtid. Og som rektor på skolen sa. Majoriteten av barna som kommer på skolen er normale sunne friske barn, som ikke vil ha problem med og finne seg nye lekekamerater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå