Gå til innhold

Trist å bo i rekkehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst på enebolig, men har innsett av vi vil få veldig dårlig råd om vi kjøper en enebolig vi virkelig har lyst på (koster ca 5 mill her).

Har derfor begynt å vurdere rekkehus. Noen som vil uttlae seg om hvordan de ser på det å bo i rekkeus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha ha ha ha hah a

det er nitrist! Og vi vil hvertfall ikke ha deg som nabo!

Skrevet

Vi bor i rekkehus og er veldig fornøyd med det. Jeg liker å ha mennesker rundt meg. Du kommer jo tett innpå naboen så det er jo fint om man ikke misliker h*n:)

Skrevet

Rekkehus/tomannsbolig er min drøm!!! Med en passe liten hageflekk.

Verken jeg eller mannen min har lyst til å bruke så mye tid på vedlikehold osv. Er ikke de mest praktiske heller...

Hvorfor i allverden skulle det være trist? Det eneste som er trist er mennesker som bor seg ihjel...

Skrevet

Dere har ikke muligheten til å flytte litt på dere? Ikke langt, men om dere bor i en by, så skal man jo ikke så veldig langt før prisene synker =)

Skrevet

Vi var i samme situasjon for noen år siden da vi var på jakt etter hus. Prisene steg enormt fort, mens lønnen vår ikke gjorde det og når vi var klar for huskjøp var alle husene blitt altfor dyre. Endte opp med enderekkehus. Her har vi bodd i 4 år nå og har ingen planer om å flytte selv om vi kan. Vi trives godt, har 3 etg, stor hage og garasje. Helt topp.

Skrevet

22.57 her:

Glemte å nevne at barna synes det er veldig greit siden det er 2 rekkehus ved siden av hverandre her og det bor barn i 6 av 8.

Skrevet

Vi bor i rekkehus, og det er helt fantastisk for ungene. Det er gangvei til butikk, skole, barnehage, fritidsaktiviteter, ja alt du trenger. Ikke i nærheten av veien en gang siden de har lagt gangveiene langt unna hovedveien. Her går faktisk mange seksåringer til skolen alene.

Vi har koslige tun med lekeplasser på som ungene leker etter barnehage. De blir kjent med andre barn som bor her og som de skal begynne på skolen sammen med senere. Vi voksne blir kjent med andre foreldre, og det er ganske greit både for det praktiske og det sosiale.

Lite vedlikehold. En plenflekk og to terasser og et lite bed eller to etter som du vil. Slippe snømåking annet enn to meter til døra di.

Trives egentlig bra i rekkehus vi, men vi voksne ønsker oss en hytte på landet siden vi er derfra opprinnelig begge to. Kan føles litt tett til tider, og utsikten er heller dårlig i mange rekkehus.

Skrevet

Lurer du på om noen ser ned på de som bor i rekkehus eller lurer du på hvordan det ER å bo i rekkehus?

Skrevet

Vi bor i tomannsbolig, ligger 2 stk ved siden av hverandre så det blir jo som å bo i rekkehus.. det er kjempegreit her:) Merker ikke noe mer til naboene enn i et hvilket som helst boligfelt, er heldig og har veldig greie og rolige naboer.

Plass har vi også, det er 120 kvm fordelt på stue, kjøkken, 3 soverom, loftstue, 2 bad og boder. Samt terasse og en liten hage (og utsikt). Er så greit så:) Vi er 4 i familien.

I tillegg er det veldig lettstelt og lett å holde i orden, samt kort vei til alt.

Skrevet

Er det forresten noe galt med å bo i rekkehus?:)

Skrevet

Hva skulle være trist med å bo i rekkehus?

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og hater det! Er ikke så mye rekkehuset jeg hater som det jeg hater naboene.

På den ene siden bor det en jævel av en guttunge. Sist i rekken av faenskap var at han forsøkte å sette fyr på katta og på den andre siden bor en voldsmann. Hurra!!

Å bo så tette innpå andre mennesker er ikke noe for meg. Spesielt når det er snakk om drittfolk! Flytter så fort jeg får solgt / leid ut. Om det er noen som er interessert i kåken med slike naboer. Sukk!

Skrevet

Men kjipe naboer kan en jo få hvor som helst, også i enebolig. Mange eneboliger ligger jo ganske tett oppi naboer de også. Feks på byggefelt.

Skrevet

23.15: Dette går jo ikke på selve rekkehuset, det du skriver er at du har vært uheldig med naboene...det kan du bli i enebolig også.

Skrevet

Jeg ønsket ikke å bo i rekkehus fordi jeg synes en kommer for nært innpå naboene, ønsker litt mer privatliv. Så vi kjøpte en liten eneebolig ( 150 kvm) Størrelsen og selve huset kan minne litt om et rekkehus. Men vi har ingen naboer tett innpå oss og koselig hage rundt hele huset med lite innsyn. Betalte 2 mill for dette, men det er på landet da.

Men det kan sikkert være trivelig å bo i rekkehus også, men det ser slitsomt ut f,eks dersom en skal ut å sole seg litt så sitter naboen rett ved siden av, må alltid slå av en prat osv.

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og det er ingen naboer som ser meg når jeg soler meg ;-) Har høyt gjerde bort til naboen og har busker rundt resten av hagen. Har en stor terasse på ca 80 kvadratmeter og hage på cirka 300 kvadratmeter...vi føler oss ikke på utstilling i det hele tatt.

Naboene treffer jeg til og fra bilen eller postkassen...det er bare hyggelig. Vårt rekkehus koster 2 mill og det er over 60 år gammelt...litt forskjell på priser rundt i landet.

Skrevet

Det er vanlig å ha det litt adskilt mellom husene da, vi har feks en høy vegg mellom terassene og busker mellom hagene.. så jeg kan sitte i bikini uten at naboen ser meg:)

Skrevet

Vi bor i 2 mannsbolig, og stortrives :)

Skrevet

Så bortskjemte dere er! Jeg bor i blokk, er oppvokst i blokk, og skulle gjerne hatt råd til rekkehus!

Da jeg var liten var det de litt "rike" som bodde i rekkehus.

Skrevet

Ikke alle som vokser opp i Oslo vet du ;-) Mange byer har minimalt med leiligheter og det er rekkehus som er det billigste alternativet.

Skrevet

Vi har bodd i rekkehus og vi synes det var helt forferdelig. Altfor tett innpå naboene, lite privatliv, lytt og ikke minst - å dele vegger med noen betyr også at du "deltar" i deres oppussing!

Med mindre man er supersosial og synes det er toppers at naboene glaner inn til deg hver gang du sitter i hagen din, så er ikke rekkehus greia.

Jeg trivdes bedre i blokk enn i rekkehus. Å bo i rekkehus var enda mer sjenerende enn å bo i blokk.

Nå bor vi i en stor og deilig enebolig og jeg har ikke angret et sekund på det, selv om det koster tre ganger så mye som rekkehuset gjorde.

Skrevet

Det synes jeg høres trist ut! "Dømt" til å bo i blokk, liksom? Jeg er oppvokst i enebolig, men kjøpte min første leilighet i blokk pga prisen. Nå eier jeg og mannen enebolig sammen. Han er oppvokst i blokk, men heldigvis ville han også ha hus.

Kjenner jeg får pusteproblemer av tanken på å bo i en 80 kvm stor leilighet resten av livet, med naboer overalt og ingen hage. Fysj.

Skrevet

Er enig i at man kommer for tett på hverandre i rekkehus (som vi selv bor i). Når vi sitter ute i hagen, sitter naboene bare noen få meter unna, og kan høre alt vi sier, og vi hører dessverre også dem. Sjelden noe av interesse å høre, bare plagsomt. Og så skal naboene selvfølgelig grille straks sola titter fram. Da er det bare å rømme inn i huset igjen og lukke alle vinduer, selv om det er 30 gr ute.

På den annen side er det mindre nabokonflikter når man bor tett, så underlig det kan høres. De verste konfliktene er mellom villaeiere. Der har man heller ingen å klage til, f.eks. et styre, eller særlig mange naboer man kan alliere seg med.

Skrevet

Jeg synes det var trist å bo i tomannsbolig, ble ganske likt et rekkehus, med naboer tett innpå på begge sider.

likte ikke at alt man foretar seg blir "overvåket" av naboer, selv om de sikkert ikke bryr seg er det slitsomt å ha fremmede så tett innpå.

Følte heller ikke jeg bestemte over mitt eget hus når vi f.eks. ikke kunne sitte sent på terrassen og grille og spille musikk og kose oss, fordi naboenes barn skulle sove. (Jeg fikk barn selv også mens jeg bodde der, så jeg skjønner naboen, men jeg liker ikke å måtte la alle rundt styre livet mitt, eller be dem om å tilpasse sitt liv til mine behov...)

Nå har vi enebolig, med så stor tomt at vi ikke kan se nærmeste naboer fra verken huset eller hagen. Det er fantastisk, og vel verdt pengene man betaler for friheten, privatlivet og den store plassen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...