Gå til innhold

Legen utskrev meg feil prevensjon!!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i går til legen for å ordne meg med prevensjon, og jeg fullammer min 4 måneder lille sønn. Snakket først om piller, men så nevnte jeg at jeg har tenkt på p-ring også. For ei venninne har anbefalt det. Er ikke sikker på det da, men tenkte jo på at det gikk an å prøve..

Da sa han at det måtte jo være det beste! Da ville det jo være mer lokalt med hormoner og ikke påvirke hele kroppen. Mindre sjanse for at babyen blir påvirket på noe som helst vis også. Selv om den østrogenfrie p-pillen skal være grei.

Så kom jeg hjem da, og gjett hva det står i bruksanvisningen og på nett!

"NuvaRing skal ikke brukes under amming. Hormonene kan redusere mengden og kvaliteten av morsmelken. Små mengder av hormoner kan overføres til barnet via i morsmelken. Hormonet østrogene som NuvaRing inneholder kan redusere mengden og endre sammensetningen av brystmelken."

Derfor ringte jeg til legekontoret i dag, og sykepleieren skulle snakke med legen min. Så ringte han senere og beklaget. Han hadde sjekket ut litt mer, og sa at da ble det vil piller eller at han kunne sette inn en spiral. Da sa jeg at jeg ville ha piller, som vi snakket om først.

Jeg skulle bare komme å hente resepten når jeg ville, og jeg hadde nettopp kommet hjem etter å hentet 2-åringen i barnehagen, så jeg sa jeg kom vel i morgen. De hadde vel stengt på den tiden også, har bare åpent til halv 3!

Så typisk da, når jeg kom inn og måtte tisse så ser jeg at jeg har begynt å fått mensen.. Da skulle jeg jo egentlig hatt pillene og begynt i dag! Men fikk jo ikke til det da, siden jeg ikke har fått hentet de j.... pillene. Skal hente de i morgen da, men vet ikke om det blir helt bra å begynne da. Men vil gjerne komme i gang, så vi kan begynne litt smått med sex igjen.. Hvis vi ikke skal kjøre alternativt en måned til da!:P

Hva ville dere gjort? Og hva synes dere om legen min?Det var jo litt uproffesjonelt å ikke vite dette da.. Eller sette seg inn i det før han skrev ut en resept. Samtidig er han veldig flink ellers synes jeg, har vært barnelege på sykehuset tidliger, og er veldig flink med barn. Synes det var litt viktig, så byttet til han for et par år siden. Han er også veldig trivelig og lett å snakke med. Men så er det litt sånn at man mister jo litt tillitten til de når de gjør sånne feil, samtidig som at det er jo menneskelig å gjøre feil også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du er irritert, slike feil skal jo ikke skje men som du sier er han jo bare et menneske han og. Kan ikke skjønne at det skal gjøre noe å begynne en dag etter mens, du må jo likevel bruke de i så og så mange uker før de beskytter.(men nå er jeg ikke noe lege så tør ikke si sikkert)

Siden han er så flink ellers syns jeg bare du skal la det gå men det skader jo ikke å være oppmerksom og lese sånn som du gjorde :)

Skrevet

Skjønner at du er frustrert ja!! Bra du sjekket det opp selv da!

Jeg går på minipillen - Conludag, den kan man ta mens man ammer og du trenger ikke å vente på mensen før du starter på pillen:)

Mange får jo ikke mensen når de ammer:)

Jeg er ferdig med å amme Nathalie for leeenge siden:p Men bruker fortsatt de samme pillene, veldig fornøyd!:)

Skrevet

Får man mensen tilbake etter ammeslutt? Man går jo bare rett over på neste brett. Går på de jeg og, og vet ikke om jeg bare skal fortsette når frøkna er avvendt.

Skrevet

Jeg fikk ikke mensen tilbake med engang nei.

Jeg fikk mensen tilbake når jenta mi var 9 mnd. Da da var det 4 mnd siden jeg sluttet helt med amming ca.

Skrevet

Da satser jeg på å fortsette med de, he he :)

Skrevet

Ja, de funker her i gården iallefall:) Men man må passe på hvilket tidspunkt man tar de, slik at det ikke går over 3 timer:)

Skrevet

Ja det var det da, lov å skylde på ammetåka når frøkna er 11 mnd? hehe!

Skrevet

Ja, jeg kommer nok til å la det gå. Men er obs ja, og er litt av en "snoker". Leste jo egentlig for å finne ut når jeg kunne begynne med den, siden jeg glemte å spørre han. Så fant jeg ut dette da, og det var jo bra..

Jeg fikk mensen tilbake før det hadde gått 3 mnd etter fødselen jeg, så jeg må nok bare begynne i morgen da. Kan man faktisk begynne med nytt brett uten å ha mensen i mellom? Hver gang??

Skrevet

Med Conludag begynner man bare på neste brett med en gang ja :)

Skrevet

Lurer på om man kanskje gjør det med Cerazette også jeg..? Forsto det sånn på bruksanvisningen.

Skrevet

Jeg ville brukt kondom til neste mens og skaffet meg hormonspiral eller minipiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...