Gå til innhold

min baby vil ikke ha skive uasnett hvor små bitene er ? rare unge..

Anbefalte innlegg

Skrevet

uansett hvor små biter jeg lager til henne med banan, sylt, leverpostei osv...ikke troll om hun vil ha.. hun spytter det ut eller svelger det halvveis for så å ta det ut igjen!......hmmm... hun vil heller ikke ha vann noe særlig.... hun har ingen tenner. jeg sier nammmm nammm å sååå godt til henne ++ men neeeida hun nekter.

jeg gir henne :

frokost: mme

lunsj: grøt og mme

middag: ferdig glass eller noe enkelt vi har hatt

kvelds: grøt

ellers yougurt og frukt osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? (Må hun ha skive da..?)

Skrevet

hun er 8mnd gammel. bare ser rundt omkring samt helsesøster mener det er godt for ungene å få skive i denne alden men om hun legger på seg og kurven er fin på kontrollene så har det kanskej ikke noe å si ?

tenkte i tillegg at det ville bli kjedelig for minsten med bare mme grøt og yougurt osv....

me nfår hun næring nok da uetn skiver ? håper det ..

Skrevet

sorry skrivefeil :/ var en katt som gikk over meg ved tastaturet i sted da jeg skrev og jeg oppdaget ikke feilene før etterpå uff.

Skrevet

Du kan jo prøve å putte noen små brødbiter i yoghurten eller fruktmosen hennes og så ta det gradvis derfra.

Skrevet

Du kan jo prøve å gi henne hele halve skiver også... Om du ikke har prøvd det fra før av (kan hende hun synes det er mer attraktivt).

Skrevet

hvis du ikke har prøvd å gi store biter, så kan du prøve det. har ei jente som aldri har spist små biter. hun ville ha store biter, helst skorpe, som hun kunne holde i selv når hun spiste.

Skrevet

Vil bare si at gutten min på 9 mnd først begynte å "spise" bittelitt brødbiter i går! Han brekker seg av alt med klumper, så har ikke engang prøvd tidligere(dvs har prøvd små smuler av brødinnmat..). Men nå hadde jeg på leverpostei og fikk faktisk i han noen små biter..selv om han laga nedovermunn og harka litt..hehe. Gapte når jeg kom med mere, så det kan umulig ha vært så veldig illle :) Tenker han begynner å bli litt lei av å få 3 brødmåltider..hehe. Også potetbiter har gått ned nå de to siste dagene. Så fremgang her i gården! :) Og han drikker vann som om han aldri skulle gjort anna! (han må jo det siden jeg har begynt på jobb og fortsatt ammer(gir ikke mme).

Lykke til videre! :)

Skrevet

uff ja nå har jeg prøvd ulike ting...... hun brekker seg og hoster og setter i halsen hele veien omtrent. kan det være noe galt med halshullet/spiserøret eller noe ? får bare prøve igjen til hun blir "vant" til det for å si det sånn...makan! hehe

blir noe litt "redd" å gi henne noe med større konstistens enn grøt når det er slik...

ellers må hun jammen være KRESEN gitt....

hehe jeg prøvde med vann i dag hun drakk det i hvertfall nå. :)

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig at de harker/hoster en del når de skal tilvenne seg til å spise biter med mat. Det betyr ikke at de er i ferd med å sette maten i halsen... Så tror du må prøve å stole på at hun får det til, selv om det høres ubehagelig ut. Når hun er blitt mer vant til spise biter, blir det nok midre harking.

(Hilsen uvitende førstegangsmor ;))

Skrevet

ja får bare prøve meg frem :)

men er jo ekkelt når ungen blir smårød ihodet når hun brekker seg og hoster. er jo ikke en hyggelig situasjon akkurat....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...