Gå til innhold

Premature eneggede tvillinger med forskjellig vekt?

Anbefalte innlegg

Heihei:) Jeg er i uke 30+4 og jentene mine er estimert til å veie 1700g og 1357g.

Det er ikke TTTS og navlesnoren er plassert likte langt ut mot kanten sier legene.De sier at morkaka fungerer dårligere på den ene siden.

Lille jenta ligger lenger og lenger bak storesøs på hver Ul(går ukentlig) og de sier at de sannsynnligvis må forløses før uke 36...

Noen som er i samme situasjon eller har opplevd noe lignende?Hvor mye veide de ved fødsel?hvilken uke ble de født?Hvordan har det gått senere?Har de jevnet seg ut i vekt osv. Lik utvikling?

Hadde blitt kjempe gla og takknemlig om noen vil dele sin historie med meg.

Hilsen

nervøs og bekymret mamma

M.O

Fortsetter under...

Jeg er gravid med tvillinger i uke 26 nå, men de er toeggede, å da SKAL dem være lik i vekst, men det er de absolutt ikke! Tvilling 2 ligger et veldig godt stykke etter tvilling 1 i vekst, det startet i uke 14 ca. Så jeg må inn til ultralyd hver uke for å følge med lille tvilling.

De sa at om det fortsatte sånn ble jeg satt igang i uke 35-36, om det ikke blir ennå større vekstforskjell.

Men pga komplikasjoner i forrige svangerskap med sønn min, så blir jeg uansett satt igang senest uke 36. Å dem er 99% sikker på at fødselen min starter av seg selv før den tid, for sønn min var bare 5 mnd da jeg ble gravid med tvillinger, så det blir 14 mnd mellom dem, å i tillegg ble han tatt ut med akutt KS, så sjansen for at jeg får to premature er svært stor :(

Men da du er kommet så langt ville jeg ikke vært nervøs, det kommer til å gå helt bra for alle 3 :) ei venninne av meg fikk tvillingjentene sine i uke 31 å de pustet uten hjelp å alt.

Masse lykke til, tenk, snart er du tvillingmamma! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...