Gå til innhold

Noen har gått på eggløsnings sprøyte/skal gå på?? (samme som blirgravid)

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg på hydrosonografi. Kjenner at jeg ikke helt vet om jeg gruer meg eller ikke. Noen som har noe erfaring på området?

Når mensen kommer igjen skal jeg starte på pergo og hormon penn, for deretter og sette en eggløsnings sprøyte..

Syntes det er kjempe spennende med alt som skal skje.. Men gruer meg også. Ikke bare en dans på roser med så store doser hormoner...

Håper dette skal hjelpe meg

Noen som har noen erfaringer på området??? Eller kanskje noen som skal igjenom det samme om noen uker??

Fortsetter under...

Hei, skal du ha HSG?? kontrastvæske inn i livmor/ eggleder for å sjekke om de er tette? er det det du mener? Hadde det i fjor, helt ufarlig :) Går så fint og det er ikke noe å grue seg til :) jeg var på riksen, de er veldig flinke og profesjonelle...

Er du igang med ass befr, ivf/ icsi? ta det med ro, sprøyter og piller går helt fint, verre med egguttak!! Lykke til, klem :)

Ja, er vel det det heter=)

Godt og høre at det er ufarlig.

Jeg skal ikke ha ivf enda nei.. Prøver med bare eggløsnings sprøyter i stede. Men i stede for uttak, så får jeg en siste sprøyte som får egget til og slippe... Håper at dette holder.. Om ikke blir det vel ivf på senhøsten en gang tenker jeg.. Har noen kg og gå ned før jeg når riktig bmi... =)

Er spent på morgen dagen ja, vet du om de kan se om eggløsning er på vei?

Ossen er det med deg lillehare? Har fulgt med deg en stund. Og føler så inderlig med deg. Har ikke vært igjenom like mye som deg enda, men etter 2.5 år med prøving- kjenner jeg godt til den smerten det er og ikke få til.. Har dere tenkt på adopsjon? er det et alternativ? Det er det for oss!!

klem og tusen takk for svar!

Hei, for det første så er det utrolig fint at du tar pergo og el sprøyte. Jeg fikk ikke det tilbudet fra mine leger, men skal prøve det i juni/ juli syklus. Skulle hatt det før de satte oss på sprøyte helvete!!! Nei, vi får det bare ikke til. Det er tungt og slitsomt, ubegripelig tøft!!! Alt blir snudd på hodet skal jeg si deg!!!

Som sagt, HSG, begynner på samme måte som gu, spekel, litt vask og så setter de inn et tynt kateter. De verste ved hele prosessen er vel medisinene (vival/ valium), så da er det faktisk ikke så ille. Man blir litt varm av kontrastvæske, men det går fort over. Ingen smerter eller noen ting Går så fint!!!!

Vi har prøvd en stund, og vi har vel ikke snakket så mye adopsjon ennå. Vi satser på mange runder i det private før det blir aktuelt å adoptere.

Skriv i morgen hvordan det har gått, blir spennede å høre! Det beste av alt med HSG er at du får svar med en gang!!! For en gangs skyld slipper man å vente.... :)

Hei hei! Hvordan har det gått med rtg i dag? Håper alt så bra ut :-) Jeg har gått på min andre doble pergokur nå, og skal sette eggløsningssprøyta i kveld kl 22. Vi skal ha AIH lørdag formiddag :-)

Du skriver at du skal ta pergo og hormonpenn. Er denne hormonpennen gonal-f eller puregon? Jeg skulle også egentlig ha puregon, men siden jeg responderer veldig bra på kun pergo, og eggene vokser seg store og fine, slipper jeg. Var til ul i går og der var 6 folikler, men bare 3 av dem som var store nok (større en 15/16mm). Men, hadde det vært flere enn 3 så store ville forsøket blitt avbrutt, så er veldig fornøyd med 3 ja :-) Håper gullegget er å finne her.

Håper alt gikk bra på rtg i dag, og at pergo og alle andre hormoner gjør susen. Masse lykke til!

Hei snuppa!

Vil bare ønske deg masse masse lykke til i morgen!!!!!:)

Min erfaring er at pergo har mye mer bivirkninger enn både puregon og eggløsningssprøyte (men jeg har jo ikke tatt alle 3 på en gang da). Det eneste jeg merket på sprøytene var egentlig EL-slim og bittelitt EL-smerter. Det kan være litt ekkelt å stikke første gangen, men så går det kjempefint!

Jeg heier så utrooolig mye på deg! Gleder meg til oppdatering:)

Annonse

Hei damer.. Da var det overstått=)

Det var jo ikke rtg men ul av eggledere.. Men med luft og kontrast veske. Det gikk kjempe fint. Litt ubehag var det jo, men ikke noe problem og takle.. Har vært litt sliten etterpå i magen, men ikke mer en litt kraftig mens smerter. Alt så kjempe fint ut! Han var utrolig fornøyd, god størrelse, fine slimhinner og innen funn av unomaliteter. Så da er det ikke det det står på i hvertfall...

Så nå venter jeg bare på resepter i posten..

Det er Puregon penn jeg skal gå på... Er spent! Altså, jeg skal gå 5dager på pergo, så over på puregon, så til slutt eggløsnings sprøyten. Full dose kan man si.. hehe..

Alt i alt, vellykket... Trudde ikke jeg hadde gruet meg noe, men er utrooolig sliten; så var nok litt spent likevell... hehe

klemklem til dere alle tre...

Hei du. Jeg har vært gjennom alt fra enkel, dobbel og trippel pergokur. Samt pergo, puregon og ovitirelle (eggløsningssprøyte) Var gjennom den behandlingen ved juletider, får alltid skikkelig bivirkninger av pergotime, så ble noen tøffe uker.. Dessverre ble jeg ikke gravid, men fikk mensen 13 dager etter eggløsningssprøyten. Til vanlig har jeg ikke mensen (har pcos). Nå har jeg igjen vært gjennom samme behandling, men uten pergotime først.. Lite bivirkninger, men forferdelig dyrt.. Har kommet opp i kostnader kun for medisiner for rundt 13000. Slet med at folikkelene skulle bli store nok, så måtte gå på puregon i 29 dager, satt eggløsningssprøyten på torsdag, så nå er det bare å håpe og håpe.. Må det bare sitte denne gangen :)

Er du igang nå eller ? :)

uff, så kjedelig og være igjenom alt det du har vært igjenom.. Så utrolig kjedelig at det er så dyrt! Hvor mye koster puregonen? Stemmer det at den koster rundt 2000?? Var gynekologen som sa det ser du... Håper du har tatt vare på alt som heter kviteringer osv og får igjen på egenandelen... Det skal jeg!!!

Jeg har ikke startet enda nei. Venter på resepten i posten+ mensen... Er rundt eggløsningstider nå, så er vel en to uker til enda regner jeg med!

Blir spennende...

Hva gjør dere videre nå da? Hvorfor har det ikke blitt ivf på dere?

klemklem

Akkurat nå bare venter jeg og venter, er såååå nervøs... Eggløsningssprøyten satt jeg på tordag for en uke siden, så om en uke vet jeg om jeg har blitt gravid.. Den ventetiden er umenneskelig!! Ingen IVF enda, pga at alt ligger på meg, og at jeg ikke har eggløsning uten hjelp. Min samboer har veldig god kvalitet, så vi må gjennom dette tre ganger, før vi får IVF. Dette er vår 2. gang. Første gangen fikk jeg bare 300 IE, så den kostet 1300, men da tok jeg også pergotime. Den 2. gangen brukte jeg puregon i 29 dager, så jeg handlet mange sprøyter av 600 IE, og kostet 2600 ,- per.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...