EmPhAziA Skrevet 26. mai 2010 #1 Del Skrevet 26. mai 2010 Har nå vært tilbake i jobb siden august 09 etter min førstefødte som blir 2 år nå i juni, og gleder oss til sommerferie. Blir frustrert når jeg snakker med regnskapsavdelingen vår i dag, som sier at jeg vil bli trukket lønn for all ferie jeg tar ut i år - fordi etter permisjon "starter jeg på scratch"!!! Stemmer dette??? Jeg har jo bare tjent opp feriepenger fra august, og får vel en liten slant fra NAV nå i mai, men om jeg skal trekkes alle feriepengene fra jobben, blir det magert... Er systemet virkelig så dumt? Regnes jeg på lik linje med en nyansatt for 2009 som blir trukket for all ferie som tas ut. Noen som har vært borte i dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141900047-rett-til-ferie-n%C3%A5r-man-har-hatt-permisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Del Skrevet 26. mai 2010 Dersom du fikk foreldrepenger fra NAV under permisjonen, vil du ikke få (noe særlig) feriepenger fra din arbeidsgiver i år nei. Du vil da kunne ta ferie - man har uansett rett på feriefritid, men bli trukket for de dagene som ikke er opptjent feriepenger for (dersom du ikke har overførte feriedager fra tidligere da). Hvis du jobbet fra august har du vel tjent deg opp ca 8-10 dager vil jeg tro. Man runder feriedagene nedover, det vil si at hvis du har 8,5 dager blir det 8. Du skal da ikke trekkes for all ferie du tar ut, men det som går ut over de dagene du har opptjent ja. Dette er helt vanlig for de som kommer fra enten ulønnet permisjon eller permisjon hvor arbeidsgiver ikke har forskuttert foreldrepengene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141900047-rett-til-ferie-n%C3%A5r-man-har-hatt-permisjon/#findComment-141901050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå