Gå til innhold

Første gang, og er litt redd

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 4 uker på vei,og har akkurat oppdaget at jeg er med barn. Jeg er veldig ny i "gamet", og har derfor lest meg opp på både det ene og det andre :P Kom selvfølgelig over dette med spontanabort, og "missed abortion" eller hva det nå heter.Jeg ble så veldig redd, og jeg tenker på det ALT for ofte. Det at alt er så usikkert den første tiden er skummelt å tenke på. Hvor stor er sjansen for at man plutselig mister barnet, eller at barnet dør uten at en merker det? ...

Fortsetter under...

Gratulerer med spire!

Er ikke helt sikker på akkurat hvor stor sjansen er, men jeg personlig tror at jo mer du tenker på det, dess mer sannsynlig er det for at det faktisk skjer.

Dette er ikke noe du skal bekymre deg nevneverdig over, så fremt du ikke har hatt en SA eller MA tidligere. Snakk med legen din når du skal dit på 1. kontroll så forklarer h*n deg dette. Hvis det plager deg alt for mye kan du også ringe til jordmor eller kanskje også legevakt. De kan helt sikkert svare deg på dette.

Det er veldig viktig at du ikke leser alt for mye om slike tema, slik at du skremmer deg selv unødvendig.

Men som sagt, ikke bekymre deg over dette! Gled deg heller over det nye livet som spirer i magen din!

Helt enig med anonym her, du kan ikke gå rundt og tenke på dette! For å si det sånn: jeg er i uke 6, og fikk en blødning fredag, som har vart til i dag. ikke mye, men nok til at jeg har mistet troen på at spiren min fortsatt er der. Først fikk jeg panikk og ble kvalm og dårlig fordi jeg var så redd, men nå har jeg innsett at om det har gått galt, ja da har det gått galt. Det er fullstendig utenfor min makt. Dersom jeg har mistet nå, så må jeg fokusere på at da var det fordi fosteret ikke var levedyktig, hadde kromosomfeil el.lign. Naturen går sin gang, rett og slett, og siden du, som jeg, er førstegangsgravid, så er det jo ingen grunn til at vi ikke blir gravide igjen!!

Du kan altså ikke gå rundt å tenke på alt som KAN gå galt, for mest sannsynlig gjør det ikke det. Og skulle det skje noe, da er det ikke deg det er noe feil med, men naturen som ordner opp selv. NYT det å være gravid! Det er fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...