Gå til innhold

Dere som har tatt ks, hvor mange er tilstede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt, men samboeren min anslo ca 10 stk. En del av dem kom inn etter at jeg lå på rygg og bare så taket og skjermbrettet, og jeg merket ikek at de var der ;) Men de som hilste på meg var de to kirurgene og et par fra anestesi. I tillegg til jordmor da, men hun fulgte oss fra rommet til operasjonssalen. Så jeg tror det var ca 5 personer som dukket opp over hodet mitt for å si hei :)

Det var endel der, lege, lege assistent, 2 operasjonsykepleiere, anestesilege, anestesisykepleier, jordmor, jordmorassistent og en i opplæring jeg ikke husker hva var, mulig jeg har glemt noen..

Hadde en utrolig herlig gjeng, alle kvinner.

Så kommer eventuelle turnusleger/sykepleiestudenter som skal observere i tillegg! Jeg har selv vært så heldig å være med til observasjon av planlagt ks og det er en fantastisk opplevelse å få overvære, så jeg skal selv si ja om det er noen som vil se!

Jeg kan heller ikke huske hvor mnge som var der, men jeg ble og overrasket over hvor mange det var. Over 10 ja. blide, koselig folk alle sammen. Alle skulle håndhilse og småprate, noe jeg ikke klarte, for jeg var så nervøs.

Gleder meg til neste gang, når jeg nå vet hva jeg går til:)

Jeg aner ikke hvor mange det var, jeg var på grensen til å være bevisstløs fordi jeg var så utslitt, og det var folk overalt... Det var i alle fall jordmor, to gynekologer, anestesilege og anestesisykepleier. Så er jeg litt usikker på hvor mange operasjonssykepleiere det var... To? Tre? Flere?

Dette var et akutt ks på søndag kveld, på et sykehus uten barnelege (som ellers ofte er til stede under ks), så bemanningen var sikkert et absolutt minimum av det man trenger.

• 1 måned senere...

Annonse

En hel haug! :)

Legen som opererte, sammen med en turnuslege som skulle assistere.

2 stk anestesileger (de byttet vakt midt under operasjonen) med hver sin på opplæring, anestesisykepleier med en på opplæring, jordmor, barnepleier, en sykepleier med 5 sykepleierstudenter som bare stod i et hjørne og observerte. I tillegg var ei venninne som er sykepleier på nyfødtposten også med, mest for moro skyld :)

Skal legge til at jeg på forhånd hadde godkjent at operasjonen ble gjennomført med masse folk under opplæring, siden dette var et planlagt KS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...