Gå til innhold

Det er uverdig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle hjelpetiltak er frivillige. Du behøver heller ikke slippe noen inn i ditt hus, men du skal vite at den dagen de står der med politiet så MÅ du åpne, for ellers forsvinner døren din. Derfor bør du, for ditt eget og barnets del sammarbeide til du er ganske sikker på at din avvisning ikke fører til et 4 12 vedtak. Dette er ingen straff, men selfølgelig kan det gå prestisje i en sak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper de avslutter undersøkelsen etter 3 mnd, men hvis de utvider den til 6 mnd må vi iallefall ha advokat :-/ Har ikke advokat ennå.

Mannen min var med på en jordmortime der han var trøtt, og møtte siden ikke opp på jordmortimene. Noe som ble tatt med i bekymringsmeldingen. Snakk om sladrekjerring...

Skrevet

barnevernet er jo ikke ute etter å straffe folk.

Skrevet

Jeg blir så sinna på dine vegne! Jeg hadde kommet til å gått til politiet og anmeldt barnevernet for personforfølgelse, etter først å ha advart bv om nettopp dette. Punktum finale.

Skrevet

Den barnevernsansatte sa at dersom vi sa nei til miljøarbeider, ville det bli flere uventede besøk. Slik sett kan vi si det er en straff. Jeg stusser også litt på at det er mulig å gi en "straff" for at en familie sier nei til frivillige tiltak!

Jeg lurer også på hvor god tid barnevernet har, når de har tid til å spørre meg om jeg er med på barselgruppe, hvordan besøket til svigermor gikk, og masse andre lignende ting.

Skrevet

Herregud, 2037, du skjønner ikke bekymringen du! Jeg skjønner barnevernets bekymring meget godt. Etter å ha fulgt denne "saken" helt siden Hi var til jordmor, forstår jeg barnevernets bekymring. Men jeg forstår også at Hi ikke greier å se hva som er problemet. Og når man ikke gjør det, så er det klart at det oppleves som både uverdig og meningsløst det barnevernet gjør. Kjempetrist for Hi og familien, men nødvendig da det er stor bekymring.

Skrevet

personforfølgelse? noen som er psykotiske her? bv har ikke midler til å drive personforfølgelse. og hvorfor skulle de det?

og gi nå ikke hi råd som kommer til å ende som mageplask

Skrevet

Barnevernet er opplagt bekymret, reelt eller ikke.

Nå spør jeg for siste gang, har du advokat?

For ditt barns skyld må du gjøre og si det riktige nå, det handler ikke om å ha rett men å få rett.

"Det er farlig å ha rett når myndighetene tar feil."

Voltaire

Skrevet

Det er bare mennesker som jobber i barnevernet også. Selvfølgelig kan det oppstå personlig konflikt mellom saksbehandler og klient. Da er det viktig at i allefall klienten setter barnet først, slik at familien kan holdes samlet.

Skrevet

Miss Misantrop; les mitt innlegg 20:34.

Og du som forstår så godt hva problemet mitt er, vennligst forklar. For det kan vel ikke være sopp i vognbagen som er problemet.

Skrevet

HI har brukt mye tid og mange innlegg på å klage sin sak om b.vernet og jordmors invadering av privatelivet hennes. Hun er konsekvent på å utelate info og bruker forumet på å få støtte fra andre som ahter barnevernet. Bruk tiden på å ta imot den hjelpen du og barnet åpenbart trenger framfor å bruke all tid på internett.

Åpenbart at b.v mistenker rus siden de kommer så ofte på uanmeldte besøk. Jeg vedder på at ditt neste innlegg handler om urinprøver.....

Skrevet

Jeg ser du har svart benektende på dette med advokat.

Du bør skaffe deg en så snart som mulig. Det lønner seg å kontakte en nå, helst i går. Der får du mange råd om hva du bør si og gjøre for å stoppe brannen.

Så langt har konflikten tiltatt, det er ikke lurt å først sette seg i kontakt med advokat først når det er full krig. Du må også forebygge. Hvis du googler litt rundt finner du sikkert en som er spesiellist på barnevernssaker i ditt område.

Skrevet

hihi, jeg er faktisk aldri så lite psykotisk. En jevnt over oppkava person!

Skrevet

Hverken jeg eller mannen min har noengang PRØVD narkotika, så den kom du ikke langt med. Saken er at BV pr definisjon ser på mennesker som har hatt/har psykiske plager som mistenkte.

Skrevet

Jeg har lest alle innleggene.

Det er i allefall viktig at du gjør noe aktivt for å bli kvitt problemet ditt. Her er noen av mine tips:

Lytt til erfarene fjellfolk: Du bør forhøre deg med advokat, og lese deg opp på gamle saker. Ikke hør på råd fra de som faktisk har mistet barne sine, de har ingen råd du trenger.

Rydd og vask: Du kan ikke ha det for ryddig og for rent. Vis at du har omsorg for hjemme miljøet til barna.

Vis at du har rutiner: Jeg blåser i når du legger og mater barnet ditt, men vis barnevernet at du legger til spesielle klokkeslett etter mat, bad og bok.

Meld deg på en organisert greie: F.eks. babysvømming. Dette viser at du klarer å organisere hverdagen din, er ressurssterk og ønsker å bruke kvalitetstid med babyen.

Kutt ut ALL rus: Nå når du er i en sånn situasjon må du la være å tenke på hva som du burde få velge selv som et voksent menneske. Ikke engang tenk på å åpne en ølflaske i sommervarmen eller ta deg et glass vin. Hasj er helt UT og vær også forsiktig med tobakk.

Gi de små progresjonsrapporter i stede for å fortelle de akkurat hva som foregår.

LYKKE TIL.

Skrevet

At han var trøtt? I forrige tråd sa du at mannen din hadde sovnet under jordmortimen. I det du gjenga fra brevet barnevernet hadde sendt deg, så det ut til at BV hadde all grunn til å iverksette undersøkelse. Tror du gjør lurt i å samarbeide med dem.

Skrevet

Det var jordmor som skrev at mannen min sovnet, men han lukket bare igjen øynene. Det var jordmor som skrev bekymringsmeldingen, ikke barnevernet.

Skrevet

Hvis man hadde klart å følge disse rådene hadde ikke barnevernet vært i bildet. De har altid en million unskyldninger for ikke å klare oppgavene i listen.

Skrevet

Selvfølgelig var det jordmor som skrev bekymringsmeldingen, men om kopiens avsender var BV eller jordmor er revnende likegyldig. Ut fra den forrige tråden din trenger dere virkelig hjelp. Hvorfor sa du nei til miljøarbeider?

Skrevet

Der var ingen særlige gode råd der 21:02, ikke når det sannsynligvis dreier seg om samspillsproblematikk... Ville tatt imot det som ble tulbudt for å ha mulighet til å styrke egen omsorgskompetanse, vise at med litt hjelp så kommer endring, og dermed unngå ytterligere bekymring...

Skrevet

Vet dere hva damer, her må dere huske på at en sak har to sider. Selv om barnevernet ikke er feilfri, så skal det ganske mye til før de setter inn så mye ressurser som de tydeligvis gjør i denne saken. Det å komme på uanmeldte besøk to ganger i uken vitner om at her er det grunn til bekymring.

Her er det snakk om en mann som har hatt psykiske problemer, og sovner under kontroll hos jordmor. Mor har også tidligere vært deprimert og oppleves av jordmor som mimikkløs. Dette er faktisk store varskotegn for jordmor, og det ville vært uansvarlig og ulovlig av henne og ikke sendt en bekmringsmelding. At HI ikke evner å se at de begge har en bakgrunn som i seg selv er grunnlag for å være obs, og i tillegg kaller en som faktisk er pliktet til å varsle for sladrekjerring, bør også være nok til at vi her inne skjønner at denne familien sannsynligvis trenger hjelp. Når de da avslå tilbudet om hjelp, er det kanskje ikke så rart at barnevernet reagerer. Og det er nok også en del ting her som ikke kommer frem.

Jeg kan godt forstå at det oppleves uverdig. VELDIG godt! Men her går faktisk barnets vel og ve først. Barnevernet MÅ forsikre seg om at barnet har det greit hos dere, og at dere føler dere tråkket på og uverdig behandlet kommer faktisk i andre rekke her. Kan godt være at barnevernet har sagt og gjort ting som ikke var helt greit, kan også være at de kune godt frem på en annen måte. det er det ingen av oss her som kan vite. Men det er faktsk bedre å sjekke for mye enn for lite. Selv om jeg skjønner at en slik situasjon må være fryktelig ubehagelig for dere, og jeg til en viss grad også kan forstå at dere opplever motvilje mot barnevernet, så syns jeg også det er godt å se at barnevernet gjør så grundige undersøkelser. Her er det faktisk et barn som ikke har valgt sine foreldre, eller omgivelsene han/hun er født inn i, og som heller ikke har en stemme til å fortelle med. Den eneste måten til å forsikre seg om at barnet har det greit er jo slike tiltak.

Prøv så hardt dere kan og samarbeid, samme hvor krenket dere føler dere. Vet det er enkelt for meg å si som aldri har vært i en slik situasjon, men jeg tror dere innerst inne selv også vet at det å motarbeide ikke styrker deres sak. Lykke til, håper det ordner seg for dere, og at ikke denne situasjonen gjør dere mentalt dårlige. Krysser fingerene for dere!

Skrevet

Hvorfor er ikke det gode råd?

Jeg er ikke 2102, men har et rent og ryddig hjem. Jeg tar i mot råd og er med på organisert aktivitet samt har faste rutiner. Dette er da bare positivt om HI klarer å gjennomføre?

Skrevet

Fordi det er ikke dette de ser etter. Klart det er viktig at man har rutiner osv. men det er ikke dette som er problemstillingen eller bekymringen.

Skrevet

Et rent og ryddig hjem har ingen betydning dersom samspillet mellom barnet og foreldre ikke er til stede.

Skrevet

*Signerer 21:19 her*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...