Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Barnevernet har kommet på uventede besøk til oss to ganger i uka i ca en måned, og hver gang stiller de mange spørsmål som jeg må svare på, ellers tror de jeg har noe å skjule. Dette er uverdig, jeg er ingen kriminell eller barnemishandler. Det er naturligvis ingenting jeg kan gjøre med dette. En morgen drøyde det litt før vi lukket opp, og da ringte de liksom irritert på dørklokka og så litt sure ut. Hva om vi hadde vært ute et sted - ville de ha brutt opp døra med brekkjern? Og jeg gjentar - dette er uventede besøk, som slett ikke er avtalte.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 siden de kommer tilbake uanmeldt må det være årsak til det.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Skjønner du syns det er krenkende, men det må være en grunn til at de kommer til dere, at besøkene er uanmeldte og at de velger å komme så ofte.
Miss Misantrop Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Jeg forstår godt at du føler dette som en invandering av ditt privatliv, det er det jo også, men hadde jeg vært deg hadde jeg latt nåde gå før rett og holdt ut i de 3 månedene de har rett på å drive sin undersøkende virksomhet. Du kan få et hastevedtak mot deg om du ikke ordner opp og selv om du har alt på ditt tørre er dette en kjempe traumatisk opplevelse for både barna og familien forøvrig. Har du snakket med en advokat ennå? Du har krav på fri rettshjelp, benytt deg av det.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Det er for å straffe oss siden vi sa nei til en miljøarbeider som skulle være i vårt hjem mange timer i uka, for å observere hvordan jeg stelte baby og skrive rapport om det.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 hvis du ikke har noe å skjule så for gudsskyld la de nå se på samspillet mellom deg og babyen
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Har altid lurt på dette med samspill med en baby. Er det egentlig mulig å ha samspill med en baby? Jeg tror ikke jeg hadde det før hun var nærmere 1 år, men da ble det et godt og nært forhold.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Eh jo... men begynner å bli så lei disse uventede besøkene. Ser av og til ut vinduet og lurer på om bilen deres kommer nå... eller Nå... eller nå.
Miss Misantrop Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Klart du ikke syntes dette er noe koselig. Det ville ingen ha syntes. Du har lov å være borte en dag, men du gjør nok lurt i å lukke opp. Er du i kontakt med advokat? Hva gjør du for at de skal droppe sin bekymring?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 Sefølgelig har man samspill mellom seg og babyen før den er 1 år!! kjære vene, ikke rart barnevernet må gripe inn hos enkelte
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Du det var ikke rare greiene. Hun gulpet, jeg tørket. Hun gråt, jeg trøstet. Hun var sulten, jeg ga mat. Hun var trøtt, jeg la henne. Hun måtte ha ny bleie, jeg skiftet. Det var kun dekking av primærbehov. Intent mer det første året eller så.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #12 Skrevet 26. mai 2010 Hvorfor skulle du ha miljøarbeider der da? Du skriver at det er for å straffe dere, men hva er årsaken til at dere fikk tilbud om miljøarbeider for å lære deg å stelle barnet?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #13 Skrevet 26. mai 2010 Det er mer enn de 3-4 første mnd i ett år. Jeg har en datter på 7 mnd, og vi har mye samspill - hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #14 Skrevet 26. mai 2010 Hva går bekymringen til barnevernet ut på?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #15 Skrevet 26. mai 2010 Pga at jordmor på helsestasjonen sendte bekymringsmelding, om at jeg hadde vært deprimert. Hun syns jeg hadde for lite mimikk i ansiktet mens hun snakket til meg.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #16 Skrevet 26. mai 2010 Pisspreik om "uverdig". Vær glad til at noen fanger opp signaler om at ikke alt er på stell, du.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #17 Skrevet 26. mai 2010 Det stod i bekymringsmeldinga fra jordmor "frykter at de ikke vil greie å ta seg av babyen". Baby er frisk og har lært seg å smile siden BV kom, og lært seg ulike andre ting. Naturlig nok, siden BV første gang kom hit da baby var ca. 3 uker, og baby dengang kunne svært lite. BV tar selvsagt alle fremskrittene til inntekt for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #18 Skrevet 26. mai 2010 er det samme folkene med soppen i vognbagen? samspill går jo også ut på å forstå behovene til barnet, når de er sultne, når de vil ha nærhet, vil sove osv. min datter er snart 5 mnd, hun ler når pappaen lager donald lyder eller når hunden setter seg foran henne. Det er eksempel på samspill.
Miss Misantrop Skrevet 26. mai 2010 #19 Skrevet 26. mai 2010 Ok... da tror jeg at jeg husker saken din. Det var du som hadde en mann som slappet godt av på jordmortimene var det ikke? Hvordan tar han disse besøkene? Syntes han det er greit? Dette kommer til å gå så fint, snart er det over og dere får leve i fred. Her lønner det seg nok å tute med ulvene. Jeg gjentar igjen spørsmålet mitt; Har du snakket med en advokat?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #20 Skrevet 26. mai 2010 Det er jo samspill det at man dekker primær behovene til babyen. Det er jo når dette ikke skjer at bv bør gripe inn. Men jeg håper du stimulerte henne med kos og prat innimellom det faste og.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #21 Skrevet 26. mai 2010 Jeg hadde takket høflig men bestemt nei til et tilbud om en miljøarbeider på besøk. Det får være grenser.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #22 Skrevet 26. mai 2010 Ja, vi greide å si nei, men dette er altså straffen...
Miss Misantrop Skrevet 26. mai 2010 #23 Skrevet 26. mai 2010 Det er dessverre noen foreldre som behandler barna sine svært dårlig, uten å være klar over det selv. Derfor er det bra vi har noen til å undersøke hvordan saken ligger. Det betyr derimot ikke at de kan holde på med undersøkelsene sine over svært lang tid uten å fatte et vedtak.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #24 Skrevet 26. mai 2010 Ok, du lurer på om det er mulig å ha samspill med en baby?? Oioioioi! Tror nok det er her bekymringen til barnevernet ligger. Men jeg forstår at du er oppgitt og at du synes det er vanskelig, da du ikke skjønner problemet. Dersom dere hadde takket ja til en miljøarbeider/hjemkonsulent eller feks. opphold på senter for foreldre og barn, ville dere fått hjelp til dette. Når dere takker nei til denne type hjelpetiltak, blir barnevernet enda mer bekymret, slik er det. Har lest de tidligere innleggene dine og ventet på et nytt innlegg fra deg..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #25 Skrevet 26. mai 2010 Fri rettshjelp har man ikke krav på før en evt. Fylkesnemdssak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå