Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 noen som har sett dette på ordentlig, eller har bygd det selv? eventuellt andre med erfaring fra idehus? vi vurderer dette huset og lurer på om dere er fornøyd? og dere andre, ville dere valgt dette huset, med ett barn, og eventuellt to til i fremtiden? vi bor landlig... http://www.idehus.no/index.php?option=com_content&view=article&id=50%3Arondslottet&Itemid=5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har ingen spesiell kjennskap til denne hustypen, men synes ved første øyekast at fasadene var litt 80-talls. Det er jo naturligvis et stort og flott hus på alle måter, så det er jo bare smakssak. Utseendemessig liker jeg bedre det huset som vises på forsiden.. Husker ikke hva det het..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Fint hus! Når du sier dere bor landlig, hva mener du da? Dere må tenke på om dere får igjen utgiftene ved bygging hvis det skulle bli aktuelt med salg en gang. Så om dere bor i ytre Finnmark eller andre grisgrendte strøk, så er det sånn sett ikke lurt å bygge et såpass dyrt hus. Da får dere ingenting igjen ved salg. Og si ikke at dere ALDRI skal selge, for framtida vet man lite om. Synes huset er praktisk mht at det er to soverom nede. Men det var litt mye stuer, og lite bodplass. Bodplass trenger dere! Dessuten var gangen stor, men med dårlig garderobeplass. Flott med inngang direkte fra garasjen! Og med vaskerom ved siden av kjøkkenet. Det har jeg også, og synes det er lettvindt.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 vi skal bygge på fars-gården min, ta over etter hvert som gamle-folket blir eldre.. så det er veldig landlig, og "privat".. så vi bygger nok for å bo til den dag vi må på gamlehjem! så om vi skal få igjen blir det om vi selger hele bruket.. dette er møre og romsdal, ca 1,5timer fra ålesund.. ja, vi vurderer å ta ene stua/kontoret nede til et soverom, og ha det ene soverommet oppe til bod/lagringsplass.. samt noen andre justeringer, noen vegger og dører... ellers med garderobeplassen i gangen, er ikke dette så veldig viktig, da vi tregner med at garasje og vaskeroms-inngangen blir mer brukt til det daglige jeg tror det blir fint med vaskerom vegg i vegg med kjøkken, og inngang fra garasjen siden her er MYYYE snø LEEENGE..! har du noen andre tips til hva som er praktisk? bor nå i leilighet, så aner egentlig ikke hva som er vits i å hva som er bortkastet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå