sexymama83 Skrevet 26. mai 2010 #1 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg har ett keisersnitt bak meg pga seteleie. Nå 6 år etter er jeg gravid igjen, og ønsker ks sterkt også denne gang. er 20 uker på vei. Tanken på en vanlig fødsel klarer jeg ikke engang, for da blir jeg kvalm, livredd og angsten setter inn.... har ikke snakket om dette med min lege enda. Takler smerte veldig dårlig.... hadde en provosert abort for noen år tilbake, trodde jeg skulle dø av smerter.... så dette har også skremt meg en del. er det noen av dere som har erfaring med ks ved fødselsangst? noen som ikke fikk innvilget? spent på å høre om jeg er alene med sterk angst eller ikke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141899496-ks-ved-f%C3%B8dselsangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 26. mai 2010 #2 Del Skrevet 26. mai 2010 Du er absolutt ikke alene! Det er til og med et eget fødselsangstforum her inne. I første omgang vil jeg anbefale deg - sterkt - å snakke med legen din med en gang. På flere sykehus finnes det egne team som har samtaler med kvinner med fødselsangst. Om man får innvilget ks eller ikke kommer blant annet an på sykehuset, legen man møter, hvor alvorlig fødselsangsten er, og om dere klarer å finne ut av en fødselsplan som gjør at du kanskje kunne tenke deg å føde vaginalt likevel. Det går an å gjøre individuelle avtaler rundt hvordan en fødsel skal forløpe hvis man har fødselsangst - f.eks. tidlig smertelindring, krav til framgang i fødselen, kjent jordmor, lav terskel for ks etc. Be om hjelp så snart som mulig - det er ikke alle ting det er meningen at man skal kunne fikse selv. Det finnes god hjelp å få, men erfaringsmessig blir alt bare verre hvis man sitter alene og tenker og fortviler. Lykke til! *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141899496-ks-ved-f%C3%B8dselsangst/#findComment-141899722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til minin Skrevet 26. mai 2010 #3 Del Skrevet 26. mai 2010 Signerer forrige svar. Be om å få henvisning til sykehuset slik at du kan begynne med samtaler der. De fleste sykehus har folk som er eksperter på sånne som oss og opptatt av at vi skal få en fødsel vi er komfortable med Det er utrolig hva de kan tilby av avtaler om fødsel og fødselsforløp, så det er verdt et forsøk. Jeg endte til slutt opp med keisersnitt, siden de ikke kunne garantere mot det jeg er reddest for med vag. fødsel. Men hva vi synes er skremmende varierer jo... Det er også forskjeller fra sykehus til sykehus. Jeg anbefaler å lese litt her på keisersnittdebatten og fødselsangsdebatten. Det er mange erfaringer ute og går. Min er 100% positiv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141899496-ks-ved-f%C3%B8dselsangst/#findComment-141900414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå