Anna-10 Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Har en oppskrift på oreo kaeke som er veldig enkel og veldig god. Har laget den to ganger, ble god men bunnen ble veldig hard. Det skal være knust oreokjeks og 100 gram smør i bunnen. Første gangen fulgte jeg oppskriften, andre gangen tok jeg mere smør og nærmest pulveriserte bunnen. Men den ble hard da også. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få myk bunn?
RockMyWorld Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Ikke pakk den så hardt og ha mykt smør istedenfor smeltet :-) Lykke til, nydelig kake :-)
herola Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 La den være litt løs. Ta evt. i litt mindre smør. Kjeksen kan godt ha litt biter. Den blir sikkert god uansett :-)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Jeg lar det være litt biter i bunnen, "pulveriserer" ikke kjeksen. Strør kjeksen i kakeformen og heller over 100gr smør, da blir bunnen løs og lett å skjære
Anna-10 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2010 Tusen takk jenter:D Da prøver jeg dette i morra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå