*Lissi* Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Tok en celleprøve da jeg fjernet spiralen i vår. Prøven var ikke "god nok", så tok ny rett etter jeg ble gravid. Fikk beskjed i dag, at heller ikke denne hadde de klart å analysert. (ikke nok materiale) Så nå skulle jeg ta en ny på sykehuset da jeg skal til ul. Har egentlig ikke så lyst å "rote rundt der oppe", men det er kanskje ingen fare? Noen med erfaring?
Gjest Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Jeg tok en celleprøve da jeg var gravid, men da visste jeg det ikke enda.. Var vel første uken etter at jeg ble det. Dette var i utlandet, og fikk etterhvert svar og skulle egentlig tatt en ny. Da jeg kom hjem til Norge fikk jeg beskjed om at de ville vente til etter at ungen var født og at de ikke tok celleprøver når man var gravid. Jeg vet ikke om det er vanlig praksis, men det var i allefall det jeg fikk beskjed om:) Tok ny celleprøve på 6-ukerskontrollen etter at babyen var født.
*Lissi* Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2010 Hadde ingen blødninger etter jeg tok sist, men blir litt ekstra engstelig... Vil ikke risikere noe. Flere med erfaring? Leneg min sa det var ingen fare, men tror jeg skal snakke med jm.
Gjest Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Legen vet forhåpentligvis hva han snakker om, men kan jo være greit å høre med andre ja Jeg ville ringt på gynekologisk avd på sykehuset hvis jeg var deg, de vet det vel bedre enn noen andre! (bare for å dobbeltsjekke hvis du er engstelig)
*Lissi* Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2010 God ide:-) Leste litt på nett, at mangen ikke tar celleprøver så langt ut i graviditeten. Det p.g.a. flere falske positive tester...
Gjest Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Ok:) Da kan jo det forklare hvorfor jeg fikk et ark med masse kryss og notisen; ADVARSEL, da jeg tok celleprøve i utlandet. De visste jo heller ikke at jeg var gravid. Celleprøven jeg tok hjemme i Norge etter fødselen var helt normal, så det kan jo være at den første hadde gitt falskt utslag pga graviditeten
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 jeg tok celleprøve i forrige svangerskap og igjen i dag i uke 13....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå