Gå til innhold

Fjerning av eggstokk???? Hjeeelp! Stor cyste... :(

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk tlf fra gyn. idag.. Var på røntgen forrige uke, dem har funnet en svær cyste.. Fikk ikke vite hvor stor den var.. Men han mente at eggstokken er kanskje ødelagt og at jeg må fjerne den.. :( Vi har vært prøvere i 2 år snart og det tar på.. Jeg er 23 år og vi har en liten krabat på snart 4 år, og jeg er såå takknemlig for at vi har han! :)) Han satt på 3 forsøk..:)

Jeg trenger å høre fra dere som har opplevd dette før.. Jeg gruer meg veldig!! :( Han sa at det ikke går med kikkhulls operasjon, siden cysten er så stor..

Tuuusen <3 takk til alle som orker å komme med erfaringer! :)

Fortsetter under...

Jeg fjernet for noen år siden den ene eggstokken pga en stor cyste som hadde ødelagt den. Den var ca 20 cm i diameter og inneholdt ca 2,5 liter vann. Jeg fikk først beskjed om at de ikke ville ta kikkehullsoperasjon. Det var ikke pga størrelsen på cysten, men fordi de de ikke kunne være 100% sikker på at den var godartet (selv om de sa det var mest sannsynlig). På morgenen før operasjonen fikk jeg beskjed om at det ble kikkehull likevel.

Jeg hadde ikke barn før dette, men har i ettertid fått en gutt.

Jeg fikk litt forskjellig informsjon om sjansene for graviditet etterpå. En lege sa at det ikke behøvde å være noen forskjell da kroppen hadde en egen evne til å kompensere for ting som ble fjernet. Fastlegen min derimot, sa at jeg nå bare hadde havlparten så mange eggløsninger i året som en med to eggstokker.

Selve operasjonen foregikk uten komplikasjoner, var på sykehuset i 2-3 dager. Hadde smerter i magen, men det var stor forbedring fra dag til dag og var på jobb etter to uker (kanksje litt annerledes hvis du ikke får kikkehull).

Hei! Og tusen takk for at du tok tid å svare! :)

Oii, den cysta va svæær.. hjelpe meg.. Kjente du nokka vondt? Jeg kjenner det enkelte ganger jeg sitter feks..

Han mente at jeg ikke skulle få kikkhull.. Og at jeg skulle være innlagt 3-4 dager.. Også skulle jeg bli sykemeldt i en mnd.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...