Gå til innhold

Gluten og melkefri barnebursdag! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller en av gjestene skal ikke ha det! mammaen sier det går greit, men får utslett og vondt i magen.. bør jeg da lage noe glutenfritt kake/mat og hva med gotteri??? Finnes gluten i det og?

Skrevet

Jeg har en med melkeallergi og vi tar med det samme til gutten som de andre barna skal få, men veldig mange har alt tatt mye hensyn. De leser på pakken og tar noe som passer. En mor i klassen fant pølser uten melk og hun lagde melkefri pølsebrød. En annen lagde pizza uten ost på ene delen osv.

Men som sagt, vi er vant med å ta med mat til barnet:)

Skrevet

Se på detsoteliv.no, du finner mange kaker der uten gluten og melk.

Skrevet

I smågodt kan det være noe mel, samt lakris. På sjokoladene (melkesjokolade) står det at det kan inneholde spor av melk. Men tror ikke det er så farlig. Seigemenn er trygt. synes at du bør ta hensyn til barnet, og bake en kake med glutenfritt mel. Ikke vanskelig, og like enkelt synes jeg. Hva med muffins? Kan bytte ut melk m vann?

Kan også anbefale utenmelk.com

Skrevet

Eldstemann på 3 skal ikke ha gluten og melk. Finsbråthen har en type pølser som heter Mer og er gluten og melkefrie. Ultra har pølsebrød uten melk og gluten, frosne.

Toro har noen ferdig poser som er gluten og melkefrie, feks sjokolade muffins. Blandes med feks melkefritt smør/olje og vann.

I godteri er det mye melk eller gluten. Finnes melkefri sjokolade på Ultra. Mange som reagerer på spor gså, spør foreldrene til barnet. De blir sikkert glad for å bli spurt og har nok mange gode tips. Jeg pleier som regel å ha med alt selv i bursdager ettersom mange synes det er så vanskelig å forholde seg til event sender med en kake. Gele er trygt, vaniljesaus på pose kan brukes hvis du bruker ris/soya/havre melk. Ultra har også små kartonger med vaniljesaus lagd av havre. (Men ikke alle med glutenallergi som kan spise havre, søønen min kan ikke.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...