Gjest Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Hei gutten min er litt over 4 mnd, begynte med maisgrøt som jeg blandet med mme (han har fått flaske siden han var 9 uker), etter halvannen uke var vi oppi full porsjon og han fikk drikke resten av flasken. så er det dette evinnelige maset om at man skal redusere mme når de begynner med grøt. dermed kjøpte jeg inn risgrøt med banen, for meg smakte dette rett og slett drit og det er jo nesten mer klissete enn lim, men, gutten spiser det da, he he. her kommer altså problemet mitt, oppskriften på 1 porsjon står jo på pakken, men jeg syns den blir bløt jeg, skal konsistensen være bløt? tilbyr vann innimellom skjeene med grøt, drikker ikke så mye, hvordan vet jeg at han får i seg nok veske? off, jeg er førstegangs som dere sikkert allerede har forstått, og hs er ikke akkurat til så kjempe stor hjelp... syns hele risgrøten ser ekkel ut og... off akkurat ferdig med ett grøtmåltid og er litt frustrert, og han griner mellom hver skje, kan det være at det ikke går fort nok for han?? finnes det noen andre grøter som ligner litt mer på maisgrøten, men som man blander med vann og ikke mme???
eva og guttene Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Småen her elsket risgrøt, for og få en fin konsistens på den kokte jeg opp vann og blandet straks med grøtpulver. Drysset grøtpulveret sakte på mens jeg rørte (ikke for fort) i vannet/grøten. Stoppet opp med pulver litt før ønsket konsistens da den tyknet litt etterpå. Da blir konsistensen fin og 'luftig'. Tømmer du pulver for kjapt oppi vannet må du røre mer for å få ut verdens seigeste klumper og da ender du opp med noe ala lim Jeg syntes foresten at risgrøten som ikke er tilsatt banan smakte bedre, men knøtten syntes ikke å bry seg om det
Gjest Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 takk for svar ser jeg var litt stresset og frustrert når jeg skrev dette innlegget før i dag, ha ha, hadde akkurat vært hos hs og hun stresset meg maks med å ikke kunne gi meg fullstendige svar på det jeg lurte på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå