Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvor gammel babyene må være for å henge framovervendt i bæresele?? har er liten gutt som ser stort fram til dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann hadde jeg framovervendt i babybjørnen fra han var 3mnd gammel.

Til lillesøster har jeg babasling, hvor hun har sittet/låget på siden fra hun var nyfødt. Nå er hun 6mnd, å vi skal snart ut å reise. Da skal hun få sitte i "kenguru"stilling framovervendt :D

Skrevet

De kan sitte framover når de kan holde hodet relativt støtt. Min gutt var seint ute med det, så jeg venta til han var ca 4 mnd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det anbefales ikke å bære fremovervendt før 4 mnd. Ikke bare pga stabilitet i nakken men pga av at et så lite barn lett blir overstimulert ( stressbelastning på hjernen) av å bæres fremovervendt.

Et barn bør heller ikke "henge" i en bæresele ( slik som i Babybjørn) men sitte med støtte fra under baken og helt ut under knærne slik at de sitter med knærne litt over baken. Å sitte i bæretøy gir bedre støtte for ryggen enn å henge i bæretøy.

Det er kos å bære ansikt mot ansikt. Barnet finner stor glede og ro i å tolke inntrykk ved å se på reaksoner i foreldrenes ansikt.

Anbefaler å bytte ut Babybjørnen også for din egen del ( det blir tungt for skuldrene når barnet nærmer seg 10 mnd)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...