mommen Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 noen som vet hvor gammel babyene må være for å henge framovervendt i bæresele?? har er liten gutt som ser stort fram til dette
Sistah*G07*J09* Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Førstemann hadde jeg framovervendt i babybjørnen fra han var 3mnd gammel. Til lillesøster har jeg babasling, hvor hun har sittet/låget på siden fra hun var nyfødt. Nå er hun 6mnd, å vi skal snart ut å reise. Da skal hun få sitte i "kenguru"stilling framovervendt
Overraskelsen Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 De kan sitte framover når de kan holde hodet relativt støtt. Min gutt var seint ute med det, så jeg venta til han var ca 4 mnd.
Madamina Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Det anbefales ikke å bære fremovervendt før 4 mnd. Ikke bare pga stabilitet i nakken men pga av at et så lite barn lett blir overstimulert ( stressbelastning på hjernen) av å bæres fremovervendt. Et barn bør heller ikke "henge" i en bæresele ( slik som i Babybjørn) men sitte med støtte fra under baken og helt ut under knærne slik at de sitter med knærne litt over baken. Å sitte i bæretøy gir bedre støtte for ryggen enn å henge i bæretøy. Det er kos å bære ansikt mot ansikt. Barnet finner stor glede og ro i å tolke inntrykk ved å se på reaksoner i foreldrenes ansikt. Anbefaler å bytte ut Babybjørnen også for din egen del ( det blir tungt for skuldrene når barnet nærmer seg 10 mnd)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå