Gå til innhold

Ang bekkenløsning? noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare i uke 13, men gravid med tvillinger. Hadde ikke bekkenløsning forrige svangerskap, men di siste ukene har jeg hatt så vondt nedover hoftene, bak langs rumpeskallkene. Kjenner nå når jeg sitter at det kommer stikkninger nedover beina.

Kan det være bekkenløsning? Vet liksom ikke hvordan det skal kjennes ut og synes jo det var litt tidlig?

Kjenner det spesielt når jeg står lenge og lager middag, eller har støvsugt. (er sykemeldt for øyeblikket pga kvalme og oppkast, men gleder meg sånn til å begynne jobb igjen 50% på tirsdag, så hadde ikke tenkt bekkene skulle krangle nå alt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være bekkenløsning. Har selv fått det veldig tidlig i dette svangerskapet, og kjenner det spesielt når jeg har gått eller stått lenge. Siden du har to i livmoren din denne gangen, gratulerer :-), så kan det jo være at livmorbåndene som er festet til bekkenet blir litt ekstra belastet. Livmoren blir jo større fortere med tvillinger :-)

De siste to dagene har det vært skikkelig ille (19 uken), men jeg kjente at det hjalp noe veldig å finne frem bekkenbeltet som jeg hadde fra mitt første svangerskap :-) Det er et ganske bredt elastisk belte, som festes litt stramt rundt hoftene og rompa. Det stabiliserer hoftene, holder det sammen så og si:-) Du får det der det selges helseartikler, støttestrømper, krykker osv. Ellers er vuggende bevegelser skikkelig killer for bekkenet, eks; støvsuging, vagging når du går osv. Og pass på å holde beina samlet når du går inn og ut av bil. Pute mellom beina når du sover er godt! Da holder du bekkenet mest mulig stabilt. Men jeg skjønner at det er vanskelig å unngå løping og løfting hvis du har en fra før :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...