Gjest Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 lurer på hvor lenge det er normalt med kraftige mensensmerter? Jeg er nå 6+5 (++) og jobben min består av tunge løft av varer, hele dagen. Det gjør fryktelig vondt i magen og i dag måtte jeg faktisk dra hjem fra jobb pga så sterke smerter. Var hjemme fra jobb hele sist uke, og da hadde jeg ingen smerter. Legen min nekter å sykemelde meg, men henviste meg til ul for en uke siden. Har enda ikke hørt noe fra sykehuset. Virker som om det er lettere å få time til abort/utskraping enn til å sjekke om alt er som det skal. Siden jeg har hatt en SA og en MA for rundt halvannet år siden (tok så lang tid å bli gravid igjen) er jeg kjempe nervøs pga smertene. Noen som vet når smertene normalt gir seg? Eller burde jeg ringe sykehuset å presse på?
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er i uke 9 nå og har fortsatt menssmerter. Dette er mitt 3. svangerskap,og jeg hadde menssmerter i ganske mange uker med de 2 første også. Men du bør være forsiktig med å løfte tungt, og hør på kroppen din når den "sier i fra"..... Finnes det lettere oppgaver på arbeidsplassen din som du heller kunne tatt? Det går ann å ringe sykehuset og høre om de har satt av time til deg da, hender seg jo de kan glemme og sende ut brev også vet jeg.....................!!!! Tror jeg hadde villet gjort det jeg....si det som det er,og be om å få time fortest mulig Masse lykke til, håper ting ordner seg
Gjest Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Takk for svar! Legen min mener det er for tidlig å se på ul om alt er som det skal. Han mener også at det ikke er farlig å løfte tungt, så får verken sykemelding eller ett skriv å gi til sjefene mine om farene med tunge løft. Det er heller ikke noen mulighet å bli omplassert på jobben. Tror nok jeg må ta meg en tlf ja! Er ganske redd for å jobbe nå. Smertene er faktisk kraftigere enn da jeg hadde MA.
Snart mamma til 3 <3 Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Nei kanskje er det ikke såååå farlig å løfte tungt, men likevel så er det ikke noe behagelig å løfte så en får store smerter etterpå heller Kroppen sier i fra når "nok er nok".....har i hvertfall jeg erfart i løpet av mine 2 svangerskap, og hittil så langt med. nr . 3
Skaubinna Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Beklager om jeg er frekk, men her syns jeg legen din går rimelig langt over streken! Om du har så vondt i magen som du sier, mener nå jeg bestemt at kroppen forteller deg noe. Det er riktignok vanlig og normalt med en del stikninger i magen, oppblåst og hard pga dette, men sterke magesmerter??? Nei vet du hva, forstår godt at du er bekymret. Det er ikke for tidlig å se om fosteret ditt lever eller om det er blødninger der inne, men det er jo ikke store sakene da så klart, så stort mer ser man ikke:-) Dette er din kropp, din graviditet så om du får vondt av å løfte, så ikke gjør det er mitt beste råd. Jeg aner jo ingenting om hva som er farlig eller skadlig altså, men dersom du bekymrer deg og har såpass vondt, ville i alle fall ikke jeg gitt meg. Håper legen din snur om på flisa, lyke til!
mess82 Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Hei! Jeg har selv mistet en gang tidligere i uke 11, var nå på UL forge uke var da ca 9 uker på vei, fikk beskjed om at jeg ikke skulle løfte mer enn 5 kg,men synes dette høres veldig lite ut??men jag sa at jobben min består av løft helt opp i 25 kg,og dette var visst ulovlig for gravide, så legen din eller min "tar feil" eller har værtfall veldig ulike meninger...har selv en sønn på 21/2år og ca 15 kg,kan jo ikke la være å løfte han i 6 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå