Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten her ser ikke ut til å like 2 like godt,har hrt om flere som også reagerer...noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forskjellen på nan 1og 2 sku det stå

Skrevet

Fant dette på forum.nybaktmamma.no:

"NAN1 er lettere for magen og anbefales fremfor NAN2 for nyfødt og frem til 4 mnd. NAN1 kan om ønskelig også brukes lenger. For barn som har fått NAN1 fra fødselen av kan det være en vel så god løsning å fortsette med denne og ikke bytte til NAN2.

NAN2 har en sammensetning tilpasset det at barnet får annen mat også, anbefales for de som fra 4 mnd og utover begynner å gi tillegg. I tillegg har man jo "apotekNAN" for de som er utsatt for allergi."

Skrevet

Hva da med jenta mi da som ble fullammet i 3 uker før jeg gikk over til kun mme? Burde jeg bare fortsette med nan1 og ikke gå over til nan2?

Skrevet

personlig ville jeg fortsatt med nan1.

Skrevet

han har fått nan siden han ble født,og er nå 4 mnd og spiser grøt.

Leste at det er dobbelt så mye jern i nan 2...

Hvorfor anbefaler du å fortsette med nan 1?

Skrevet

Hei.

Nan1 inneholder alt det barnet trenger i hele flaskeperioden og man må ikke nødvendigvis gå over til nan2. Nan2 inneholder mer jern og kan derfor være et poeng å bruke dersom barnet ved 6 mnd er veldig finspist på annen mat. Jernreservene tar slutt rundt 6 mnd. De fleste flaskebarn starter imidlertid med grøt ved 4 mnd og har som regel etablert 1-2 fulle posjoner allerede ved 6 mnd. Da kan man godt fortsette med Nan1.

http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45#forskjell1og2

Skrevet

ja da trenger jeg vel ikke forklare hvorfor jeg ville fortsatt med nan1.

Men leste nemlig dette her om dagen jeg også,det at nan1 inneholder det som en baby som regel trenger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...