2010<3J Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jenta mi er straks fire mnd, og skal vel begynne så smått med grøt, fruktmos etterhvert. Men er førstegangs og aner egentlig ikke hvor mye man skal starte med, og hvor mye man øker med grøt og sånt? Jeg ammer, men hun må mat oftere nå så tror hun kan begynne med grøt for å bli mer mett. Kan jeg begynne med grøt på kvelden, også øke til morgen, dag, og kveld? eller bare en gang om dagen? Hvordan spiser deres babyer på 4 mnd?
annonymus1 Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 jeg hadde smaksporsjoner på mais grøten til nestle på kvelden i fire-fem dager,før han fikk hel porsjon,nå spiser han det på kvelden og innimellom til lunsj. Starter nå med risgrøten med banan,så han ikke skal få i seg så mye mme. Har også fått smake fruktmos og banan i veldig små mengder. Han er 4 mnd. Starta på kvelden ja,og sover som oftest hele natta etter dette
Guttemamma x 3 Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Nå er min baby 5 mnd. og jeg har tenkt å fortsette fullammingen en mnd. til, men når jeg innfører ny mat bruker jeg å starte på morgenen/formiddagen. Hvis babyen reagerer på noe så er det som regel over til leggetid slik at natta ikke blir full av hyling og magevondt. Når jeg var sikker på at han tålte grøten flyttet vi den til kvelden.
annonymus1 Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 smaksprøvene var ikke på kvelden nei. Men ga alltid nan i melken jeg blanda med sånn tilfelle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå