Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Nå har kjæringa gått langt over streken her... Typen skulle egentlig til ungen i helga som var, men så trengte hun barnevakt denne uka i stede.. Så etter mye omrokkeringer med jobb etc, fikk vi det å til å gå.. Før hun plutselig ombestemte seg... Han er helt i kjelleren stakkar.. Over en mnd siden han så ungen, og nå blir det nesten en mnd til neste gang.... Skjønner hun ikke at hun ødelegger ham??? Og her sitter jeg og kan ikke si noe som helst, for det er ikke mitt bord.... Og ikke bare det, men når han blir sur på henne, er det meg det går ut over.. Går gjerne dager hvor han knapt snakker med meg, ingen berøring, klemming etc... Ligger i et hjørne av sengen, og står opp om jeg f.eks legger armen rundt ham Vanligvis ligger vi tett, og hender ofte ene vekker andre for litt kos både to og tre ganger på ei natt... Av og til har jeg lyst å fortelle den kærringa non alvors ord... Hun gjør så ungen mister mer og mer kontakt med sin far, og pga dette ødelegger hun mer og mer mellom meg og han.... Langt sytete å rotete.. men måtte bare få sagt det høyt
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Nei, det skal ikke være lett å være "den nye".... Forhåpentlig vis sier han fra til henne. Og når det gjelder dere to, han kommer nok ut av det, om du bare har tålmodighet med ham.. Evt kan du jo forsiktig ta det opp med ham. Pørve å forklare at du føler det går ut over deg.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Er det som er problemet, han sier ikke noe til henne.. Legger bare på i en høflig tone, og snur seg til meg og kjefter på hvor teit hun er.. Når det gjelder hvordan han blir vedr meg og han etter noe sånt (begynt bli en del ganger det blir sånn gr henne), og jeg prøver å ta det opp, får han bare dårlig samvittighet for at det går ut over meg, og trekker seg da om mulig enda lengre unna... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 syte for at an ikke får seg noe to ggr pr natt.. Ja da har jeg hørt den å.. her i huset er natta sove tid..
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Så flott at han er så voksen at han ikke lar ting gå utover deg da. Skikkelig kupp
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Høres ut som om dere bør dra til familievernkontor og få en skriftlig samværsavtale, som de da blir enige om å forholde seg til. I tillegg kan han jo være barnevakt, altså ikke i steden for, men i tillegg til samværet som er allerede avtalt. Tror du må hjelpe han til å stå på krava i fht samvær, han kan jo fint ha samvær selv om hun likevel ikke trenger barnevakt. Han er jo ikke sammen med barnet sitt for hennes skyld... Nei, som jeg sa først - ta dere en tur på familievernkontoret! Når det gjelder deres forhold, så vet jeg ikke når du har tatt opp det med at du føler at det går ut over deg når samvær blir avlyst. Ville ha ventet til dere har kommet dere i godt gjenge igjen(men det er kanskje da du har tatt det opp...), og så hørt litt hva han tenker at er lurt at dere gjør når han blir så lei seg. Hvordan kan han komme seg litt raskere ovenpå og hva kan du gjøre for å hjelpe han... Håper det ordner seg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 de har vært to runder på familievern kontoret.. hun smiler og er blid, men nekter å skrive under... Neste som evt skjer er at han må gjennom retten. Noen han ikke vil, for han føler at han da risikerer å miste allt.. (han har ingenting og frykte, en hun har balletak på ham når det gjelder denne ungen) HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Nekter og skrive under??? Eks dama har faktisk ikke rett til og hindre samvær mellom far og barn.. Dette MÅ din samboer gå videre med. Tar han det til retten så er det med stor mulighet at han vinner pga av at mor hindrer samvær og det er noe retten ser veldig negativt på. første skritt; er og ta mor ennda en gang med på familievernkontoret for og prøve og få til en samværsavtale. Om hun da nekter og skrive under så fortelle henne i klartekst at han skaffer en advokat og at retten er neste steg! Hva i alverden sier de på familievernkontoret da??? Det er faktisk ikke lov og hindre samvær med mindre det er er gode grunner for det..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 en liten oppdatering... det tok han to dager å komme ovenpå igjenn, og da snakka vi lenge om hvordan dette påvirker oss, og livet vi prøver å ha sammen. Og vi har det nå bedre enn noen sinne.. Har sagt jeg ikke skulle blande meg, men klarte tilslutt ikke hode kjeft, og fortalte hvordan landet lå ang hans rettigheter etc. å han har nå kontaktet advokat. De skal gjennom ny runde på familieværn kontoret, og om hun da ikke skriver under ender hele greia i retten. Synd at han må gjennom retten for å få se ungen. Men sånn er det nå en gang.. Og som unskyyldning for at han var så nedfor og tok det ut over meg, har han fikset barnevakt til mine to mandag, så da blir det maiidag, konsert og litt i glasset =D (heldgvis fri tirsdag) HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Så bra å høre da.. Håper det ordner seg for dere =) Kose deg masse på mandag
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Om hun avlyser samvær ofte, og han er umulig mot deg hver gang, har dere vel også snakket om dette før? Om han er stygg mot deg, hver gang hun er stygg mot han, ber om unnskyldning, dere har det godt et par uker frem til neste gang, komer det neppe til å bli bedre denne gangen. Det er et misbruks mønster du beskriver, og du bør komme deg langt der i fra. Dette er ikke sunt, slik oppfører man seg ikke mot den man elsker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå