Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

I aug 07 fødte jeg datteren min med ks. Det var planlagt.

Det jeg lurer på er erfaringen dere har med evt å ha hatt et ks å føde normalt med neste?

Hvordan gikk det?

Håper dere forstår hva jeg mener. Er veldig redd for å ikke skal kunne få di barna jeg ønsker meg med tanke på om det ska bli flerne ks.

(er jo regler om hvor mange man kan ha)

Åsså en annen ting:) er det sant at man ikke får gå over tiden med neste når man hadde ks med forje?

Håper på mange svar :) Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan føde vaginalt med bare ett ks bak deg :)

Er bare etter 2 ks, livmoren kan sprekke (!!!) under riene pga arrene, så da må man ta ks :)

Mener jeg har hørt at man "maks" kan ha 5 ks ?

Skrevet

Takker for svar, men lurer jo veldig på den ekstra risikoen med å føde normalt etter ks. Noen som har hatt begge deler med rekkefølgen, ks og så vaginal fødsel...?

Noen?

Skrevet

Fikk ei stor jente i 06 via ks (ikke planlagt). Fikk tulle nr 2 i 08 vaginalt. Ønsket selv ks med nr2 pga risikoen for nok ett stort barn og lang fødsel. Men de klarte tilslutt å overtale meg til vaginalt. for dette er best for mor og barn. så du trenger ikke å bekymre deg. de vil foretrekke at du prøver på vaginalt med nr. 2. men sant innlegget over at med 2 ks så blir det 3. og ks.

Jeg gikk 12 dager over termin med nr 2, så de tok ingen hensyn i forhold til tidligere stort barn og ks.

Skrevet

tusen takk for det svaret. Har aldri hørt om noen som har hatt vaginal fødsel etter et ks.

Jeg trengte å høre at det faktisk går ann :)

Tusen takk

Skrevet

Jeg har også født vaginalt etter ks:) Gikk 6 dager over....Satser på vaginal fødsel igjen.....Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...